Pagina 1 van 1

Gsm abonnement vorige werkgever nooit afgesloten

Geplaatst: 22 nov 2020 23:22
door BEPAK
Dag allen,

Ongeveer een jaar geleden ben ik van werk veranderd. Ik had een gsm abonnement bij mijn vorige werkgever en wou dit nummer behouden, dus dacht dit over te dragen naar mijn persoonlijke bundel waarin tv, internet en telefonie samenzitten voor een vast maandelijks bedrag (domiciliëring). Beide zijn bij Proximus. Zij hebben nu een nieuwe app, en door deze switch ben ik erachter gekomen dat het abonnement nooit overgezet is...!

Ik weet niet bij wie de fout ligt, ik herinner mij dat ik langsgeweest ben bij Proximus voor het overdrachtdocument, maar ik kan niet meer bewijzen dat ik dit naar mijn werkgever gestuurd heb.
Ik ga ervan uit dat ik meldingsplicht heb, ook al staat het abonnement op naam van de werkgever? Ik neem ook aan dat zij de kosten kunnen terugvorderen, moet dat dan in 1 keer of mag ik vragen om in schijven terug te betalen?

Maakt het verschil of ik het abonnement gebruikt heb of niet? Als ik nog een ander nummer heb, moet ik dan alsnog betalen voor de gefactureerde maanden waarvoor geen verbruik geregistreerd staat?

Alvast bedankt.

Re: Gsm abonnement vorige werkgever nooit afgesloten

Geplaatst: 23 nov 2020 09:13
door Inazuma
Heeft u het feitelijke gebruik van dat nummer ?

Re: Gsm abonnement vorige werkgever nooit afgesloten

Geplaatst: 23 nov 2020 10:00
door BEPAK
Heeft u het feitelijke gebruik van dat nummer ?
Ja, ik bel nog steeds met dit nummer. Maakt dit verschil? Als ik vanaf nu bv. enkel nog een ander nummer gebruik, tot deze zaak opgelost is?

Re: Gsm abonnement vorige werkgever nooit afgesloten

Geplaatst: 29 nov 2020 20:59
door Franciscus
Staat het op uw afrekening??

Re: Gsm abonnement vorige werkgever nooit afgesloten

Geplaatst: 30 nov 2020 12:12
door mava105
Afrekening is waarschijnlijk al één jaar lang naar de werkgever gegaan.

Re: Gsm abonnement vorige werkgever nooit afgesloten

Geplaatst: 03 dec 2020 21:05
door BEPAK
Inderdaad, het blijkt niet mee in mijn domiciliëring te zitten, dus er zal een automatische betalingsflow zijn bij mijn vorige werkgever... Ik heb zelf geen rechten om de facturen in te kijken, aangezien ik niet geregistreerd sta als eigenaar van het abonnement.