Arbeidsrecht vraag

operamaxi59
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Arbeidsrecht vraag

#1 , 12 nov 2020 09:33

Ik zit een beetje in een raadsel op mijn werkplek: voor Kerstmis kreeg ik te horen dat mijn afdelingsfunctie met personeelswerving, training en supervisie- en managementtaken opnieuw zou worden toegewezen aan Human Resources, in een poging om te verbeteren dienen het bureau als geheel. Behoorlijk teleurgesteld om hierover geïnformeerd te worden zonder enig overleg; HR is niet waarvoor ik me heb aangemeld (of aan de universiteit heb gestudeerd, wat dat betreft) en de functie tot nu toe bood voldoende afwisseling en opwinding dat ik niet de behoefte voelde om op uurbasis mijn ogen uit te steken.

Hier is de kicker: mijn werkplek wil mijn salaris verlagen, omdat ik geen HR-opleiding of achtergrond heb. Ik heb niets ondertekend waarin de wijziging formeel wordt erkend, en dat ben ik ook niet van plan, gezien de informatie die ik heb ontvangen. Mijn vraag is: wat zijn mijn mogelijkheden? In het beste geval zal ik waarschijnlijk op zoek gaan naar een andere functie binnen het bureau die gelijke (of betere) beloning biedt. Ik kan goed opschieten met en heb positieve professionele relaties met de meeste van mijn collega's, en beschouw mezelf als een waardevolle en gewilde werknemer, zonder gebreken in mijn dossier. Het ergste scenario zou zijn dat ik, vanwege het feit dat ze mijn hand in wezen hebben gedwongen, hard moet spelen en weigeren iets te ondertekenen, en dat ze me moeten ontslaan.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding