groepsverzekering

ltsgo21
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

groepsverzekering

#1 , 14 okt 2020 21:15

Mijn werkgever voorziet in een groepsverzekering. Door een chronische ziekte ben ik echter al jaren arbeidsongeschikt.
Mijn contract loopt echter verder. Nu krijg ik van de werkgever de vraag om met terugwerkende kracht de premies voor deze verzekering aan hen terug te betalen. Men heeft me hier nooit eerder van op de hoogte gebracht. Kunnen ze dit eisen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
logoke
Berichten: 24

#2 , 14 okt 2020 21:34

Neen, de verzekering betaalt voor jou ipv de werkgever tijdens je ziekte.

bosprocureur
Berichten: 6857

#3 , 15 okt 2020 08:58

Moet dat niet voorzien zijn in de polis ?

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 okt 2020 14:40

https://www.nn.be/nl/kapitalevragen/wat ... bij-ziekte#

https://www.fsma.be/nl/faq/wat-gebeurt- ... schiktheid

Alles zal afhangen van wat in uw polis vermeld staat. Mogelijk dat er een vrijstelling van bijdragen werd bedongen in geval van langdurige ziekte. Indien er niets voorzien is, dus ook niet in geval van ziekte, is de werkgever niet verplicht om voor de groepsverzekering te blijven storten. Indien hij echter is blijven storten zie ik niet onmiddellijk in op welke basis hij deze premies kan terugvorderen, het gaat in het laatste geval immers om een vrijwillige storting van de werkgever. U kan best aan de werkgever vragen op basis van welke rechtsregels hij overgaat tot terugvordering. Zeker uw vakbond hierover contacteren.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Andere”