Interim neemt mijn job af

#.7
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Interim neemt mijn job af

#1 , 12 okt 2020 12:54

Dag iedereen,


Ik werk al een 4-tal maanden bij job A waar ik 's avonds telkens van 17u tot 21u werk of op vrijdag van 16u tot 20u ( weekend vrij). Gewoon 's avonds 4 uurtjes dus.
Dit is een job waarbij ik zelf kan beslissen welke dagen ik kan werken, en het interim keurt die dagen dan goed of verteld ons wanneer er te weinig werk is.
Nu ben ik al elke avond mogen gaan sinds ik er van start ben gegaan, maar 2 weken geleden ben ik ziek geworden waardoor ik onverwacht 3 dagen moest annuleren.

Sinds 1,5 maanden werk ik, ook via datzelfde interim, ergens anders (job B) 30 uren per week, dit telkens van 6u tot 12u.
Bij het ondertekenen van mijn contracten van job B vertelde ik hen dat ik al 20 uren per week werk via hen, in een ander bedrijf.
Dat was blijkbaar allemaal geen probleem, vertelden ze mij toen....

Maar nu, sinds ik ziek geweest ben, willen ze mijn werk op job A niet meer geven, en mag ik dus niet gaan... Wat dus wel voor een financiële kater zal zorgen.
Eerst vertelden ze mij dat er te weinig werk was, maar mijn vriend werkt er ook en hij mag er nog elke dag gaan.
Ik heb toen meer informatie gevraagd en diezelfde persoon van dat interimkantoor verteld dat ik weet dat dit geen waar is, dit omdat ik ook al met de grote baas gesproken heb en hij zei dat dit leugens waren. Nu vertellen ze mij dat ik teveel uren werk, omdat zij (het interimkantoor) mijn werkgever zijn... Ik vroeg hoe ze daar ineens bijkomt en ze dit mij niet eerder konden vertellen, want anders had ik nooit voor job B getekend, maar ze kunnen mij geen deftig antwoord geven.

Mijn enige oplossing is vragen aan de recrutering van job B of ze mij via een andere interim kunnen aanvaarden, of via een contract van hen..

Mijn vragen zijn nu:

-Kunnen ze mij zomaar mijn job afpakken terwijl ik al 1,5 maanden deze 2 jobs combineer? En waarom vertellen ze mij dit nu pas?
-Kan mijn werkgever van job B in de problemen komen indien ik het interimkantoor vertel dat ik mijn job opzeg bij job B en gewoon via een ander interimkantoor aan de slag ga? En is dit überhaupt wel mogelijk om van interim te veranderen daar ik anders meteen job B moet opzeggen.. ( het is makkelijker in onze buurt om een job te vinden met vroege uren / daguren, ipv een bijverdienste waar geen verplichting is om elke dag te gaan.. ).


Alvast heel erg bedankt, ik hoop dat jullie mij een beetje wegwijs kunnen maken want het interimkantoor kent er zelf blijkbaar niks van...




Met vriendelijke groeten,



#.7

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 12 okt 2020 20:01

-Kunnen ze mij zomaar mijn job afpakken terwijl ik al 1,5 maanden deze 2 jobs combineer? En waarom vertellen ze mij dit nu pas?
Als interim werk je normaal met weekcontracten (of zelfs dagcontracten).

Elke einddatum op zo'n contract kan je laatste werkdag zijn ...
Nadeel van interim.
Maar je kan zelf ook meteen weg na einde contract ...
-Kan mijn werkgever van job B in de problemen komen indien ik het interimkantoor vertel dat ik mijn job opzeg bij job B en gewoon via een ander interimkantoor aan de slag ga?
Werkgevers zijn ook contractueel gebonden aan een interimkantoor waar ze mee samenwerken.
Zij moeten ook de onderlinge contractvoorwaarden naleven

Dezelfde werknemers niet via een ander interimkantoor in dienst nemen is daar normaal 1 van de voorwaarden ... :wink:

En is dit überhaupt wel mogelijk om van interim te veranderen daar ik anders meteen job B moet opzeggen..
Je kan perfect via 2 verschillende interims verschillende jobs doen bij verschillende werkgevers

Maar naar een ander interimkantoor gaan om dan dezelfde job te gaan doen, dat gaat normaal niet kunnen.


Denk er aan dat interimkantoren veel te weinig belastingen inhouden - vaak maar de minimale 11%.
Als je daar dan lang werkt lijk je veel te verdienen, maar de belastingen komen nadien ...

Zeker als je 2 jobs via verschillende interims doet: vraag dat ze meer afhouden dan minimum.

Reclame

Terug naar “Andere”