Interim neemt mijn job af

#.7
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Interim neemt mijn job af

#1 , 12 okt 2020 12:54

Dag iedereen,


Ik werk al een 4-tal maanden bij job A waar ik 's avonds telkens van 17u tot 21u werk of op vrijdag van 16u tot 20u ( weekend vrij). Gewoon 's avonds 4 uurtjes dus.
Dit is een job waarbij ik zelf kan beslissen welke dagen ik kan werken, en het interim keurt die dagen dan goed of verteld ons wanneer er te weinig werk is.
Nu ben ik al elke avond mogen gaan sinds ik er van start ben gegaan, maar 2 weken geleden ben ik ziek geworden waardoor ik onverwacht 3 dagen moest annuleren.

Sinds 1,5 maanden werk ik, ook via datzelfde interim, ergens anders (job B) 30 uren per week, dit telkens van 6u tot 12u.
Bij het ondertekenen van mijn contracten van job B vertelde ik hen dat ik al 20 uren per week werk via hen, in een ander bedrijf.
Dat was blijkbaar allemaal geen probleem, vertelden ze mij toen....

Maar nu, sinds ik ziek geweest ben, willen ze mijn werk op job A niet meer geven, en mag ik dus niet gaan... Wat dus wel voor een financiële kater zal zorgen.
Eerst vertelden ze mij dat er te weinig werk was, maar mijn vriend werkt er ook en hij mag er nog elke dag gaan.
Ik heb toen meer informatie gevraagd en diezelfde persoon van dat interimkantoor verteld dat ik weet dat dit geen waar is, dit omdat ik ook al met de grote baas gesproken heb en hij zei dat dit leugens waren. Nu vertellen ze mij dat ik teveel uren werk, omdat zij (het interimkantoor) mijn werkgever zijn... Ik vroeg hoe ze daar ineens bijkomt en ze dit mij niet eerder konden vertellen, want anders had ik nooit voor job B getekend, maar ze kunnen mij geen deftig antwoord geven.

Mijn enige oplossing is vragen aan de recrutering van job B of ze mij via een andere interim kunnen aanvaarden, of via een contract van hen..

Mijn vragen zijn nu:

-Kunnen ze mij zomaar mijn job afpakken terwijl ik al 1,5 maanden deze 2 jobs combineer? En waarom vertellen ze mij dit nu pas?