Mag de Vakbond mij intimideren?

LisetteM
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Mag de Vakbond mij intimideren?

#1 , 03 sep 2020 16:41

Beste,

De nachtmerrie begint als ik op 23 maart een aanvraag werkloosheid via de vakbond doe.
Slechte communicatie was er vanaf het begin. Twee maanden later sturen ze mijn aanvraag naar de RVA. Binnen de dagen op 02-06-2020 had ik al een afwijzing omdat ik zogezegd niet genoeg dagen had bewezen.

Ik heb persoonlijk met de RVA contact opgenomen om die beslissing te herzien. Ik verzoek mijn referte periode te verlengen/vergroten zodat al mijn gewerkte dagen in België opgenomen konden worden en ook een deeltijdse berekening te overwegen omdat ik door de coronavirus maatregelen van de overheid werkloos was geworden. De vakbond weigerde al mijn gewerkte dagen in de aanvraag opnemen. Rond 12 juni heeft men mij laten weten dat ze een fout hadden gemaakt en op basis van een halftijdse berekening een nieuwe aanvraag zouden indienen. Daarna werd het angstvallig stil.

Op mijn e-mails kreeg ik geen reactie, telefonisch waren ze ook nooit bereikbaar. Als ik op 13 juli weer hetzelfde te horen krijg, bel ik met de Hulpkas om mijn dossier over te nemen. Met de RVA kreeg de Hulpkas normaal contact, maar met de vakbond niet. Omdat de Hulpkas steeds foutmeldingen kreeg als ze mijn nieuw dossier naar de RVA wilden sturen. Vraag ik op 18-08-2020 per aangetekende brief om overdracht van mijn dossier. Maar weer helemaal geen reactie van de vakbond.

Als ik in de week van 24 augustus een uitzettingsbrief van mijn huisbaas door stuur komt er beweging. De aap komt uit de mouw, de vakbond heeft zonder mij daarover te informeren op 23 en 30 juni onofficiële berekeningen gemaakt op basis dezelfde 479 dagen die al door de RVA werden afgewezen. Tegelijker tijd kwam er ook intimidatie aan te pas. De vakbond vertikt mijn dossier aan het HVW over te dragen. De overdracht procedure van de RVA hebben ze ook aan hun laars gelapt. De vakbond ontneemt mij dus arbitrair het recht om naar een andere uitbetalingsinstelling over te stappen. Mag de vakbond mij intimideren en het recht ontnemen naar een andere uitbetalingsinstelling over te stappen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 03 sep 2020 17:05

Leg eerst eens uit wat u met "intimideren" bedoelt.

Issued
Berichten: 1227

#3 , 03 sep 2020 19:23

Ik lees hier ook niets wat als intimidatie kan aanzien worden

Reclame

Terug naar “Andere”