Vakbond lidgeld

Polat88
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Vakbond lidgeld

#1 , 02 sep 2020 12:08

Hallo,

Ik ben toevallig te weten gekomen dat ik al 7 jaar voor niets lid geld betaal voor de vakbond van mijn vrouw die al 7 jaar ten lasten op mij is en dus niet meer werkt, via domiciliering werdt al 7 jaar elke maand geld afgehouden die ik toevallig niet gezien heb.

Mijn vrouw heeft toen na haar laatste werkdag bij de vakbond geweest voor haar lidgeld stop te zetten en dacht dat het in orde was maar nu blijkt dat het toch niet zo is, en heb ik nu dus voor niets lidgeld betaald al zo lang !

Ik heb de vakbond al gebeld voor uitleg en hebben mij gezegd dat zij niet veel kunnen doen dan het litgeld te stoppen, en meer niet.

Nu wil ik natuurlijk dat ze die 7 jaar lidgeld terug vorderen !

Welke stappen kan ik hiervoor nemen, en heb ik recht voor terugvordering ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 sep 2020 12:38

Ik vrees dat u stappen voor niks zet, u had je bankrekeningen moeten na zien en reageren, je kan nooit deze sommen terug eisen .

Heeft u een aangetekende zending gebruikt voor het opzeggen van je lidgeld ???
Ik geloof het niet hé .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Polat88
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 sep 2020 13:17

Aangetekende zending hebben ze niet gevraagd. Mijn vrouw is toen tot kantoor geweest voor op te zeggen en gingen ze automatisch doen werd toen gezegd, maar blijkbaar hebben ze het toch niet gedaan of is er ergens vergissing gebeurt mischien ik weet het niet.

Maar het is toch heel straf dat iemand lidgeld moet betalen voor een vakbond terwijl hij/zij ten lasten is op iemand anders ?, Ik vind dit dus heel oneerlijk !

Reclame

Meeboo
Berichten: 1488

#4 , 02 sep 2020 13:27

hebt u dat in 7 jaar niet gemerkt dat dit elke maand van uw rekening ging?
Daar blijft u zelf toch ook serieus in gebreke.

Heeft uw vrouw (schriftelijk) bewijs dat ze het lidmaatschap heeft stopgezet. Zo niet zal u er niet veel meer aan kunnen doen dan het lidmaatschap vandaag nog (aangetekend) op te zeggen. De betaalde bedragen zijn niet recupereerbaar.

LYNX XX
Berichten: 2495
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 sep 2020 13:36

En u heeft ook nooit de domiciliëring stopgezet ?
En uw vrouw kan niet ten uwe laste zijn voor vakbondsbijdragen. Dan bent u alleen in de vakbond.
Bij opzegging op kantoor zal uw toch haar lidmaatschap moeten hebben opgezegd en ondertekend ?

Ondanks men niet meer werkt, kan men nog wel aangesloten blijven bij de vakbond.

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 02 sep 2020 13:41

Om dit op te lossen heb je een vakbond nodig!
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

LeenW
Berichten: 12813

#7 , 02 sep 2020 14:39

Het is niet omdat u er niets aan hebt, dat het lidmaatschap automatisch moet worden stopgezet. De vakbond maakt hier geen enkele fout en moet u bijgevolg niets teruggeven.

Franciscus
Berichten: 38583

#8 , 12 sep 2020 23:13

Kreeg uw echtgenote geen documenten va de vakbond..zoals een ledenblad?

Oude Belg
Berichten: 3192

#9 , 13 sep 2020 08:06

Het is niet omdat u er niets aan hebt, dat het lidmaatschap automatisch moet worden stopgezet. De vakbond maakt hier geen enkele fout en moet u bijgevolg niets teruggeven.
Ook als je niet werkt, kan een vakbond nut hebben. Mijn echtgenote en ik zijn al jaren gepensioneerd, en nog steeds lid. Uiteraard blijft solidariteit ook belangrijk,dus tweemaal ja.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Zirkonia
Berichten: 99
Juridisch actief: Nee

#10 , 16 sep 2020 15:16

Wauw...7 jaar en je hebt al die tijd niets gemerkt. Klinkt heel vreemd als je het mij vraagt.

Terug naar “Andere”