In mijn job (denk genre advocaat) is het de bedoeling dat ik al mijn tijd verantwoord zodat correct gefactureerd kan worden aan de klant. Ik heb een 40-uren week (glijdende uren), en ik vroeg mij af wat er juist inbegrepen is in die 40 uren. Voor zover ik begrijp is naar het toilet gaan inbegrepen in die 40 uren (art. 73 ARAB), maar telt bijvoorbeeld even snel water/koffie gaan halen hier ook bij mee? De koffiezet/waterkoeler staat niet meteen naast mijn bureau dus daar kan ik dagelijks gemakkelijk een kwartier mee kwijt zijn (ik drink veel water).
Wat waarschijnlijk onder iets anders valt: ik heb ook soms kleine medische probleempjes zoals wat duizelig zijn als ik op sta, of soms wat licht in mijn hoofd zijn, beiden doordat ik momenteel zwanger ben. Valt dit onder mijn werkuren of dien ik die minuten ook nog in te halen op het einde van de dag?
Het zijn uiteraard allemaal heel kleine dingetjes, maar samen zorgen ze toch voor een half uur extra werken per dag. Ik zou daarom graag weten wat mijn rechten en plichten zijn als werknemer.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.