van 5/5 naar 3/5 of volledig zelfstandig?

KDR1802
Topic Starter
Berichten: 49

van 5/5 naar 3/5 of volledig zelfstandig?

#1 , 30 aug 2020 12:14

Beste,

Ik werk al een tijdje voltijds bij een firma en heb daarnaast een bijberoep.

Het gebeurt dat ik soms werken doe voor men baas na men uren en mag deze dan factureren aan hem.
Daarnaast heb ik intussen een klantenbestand opgebouwd met men bijberoep.

Nu had ik aan men baas voorgesteld om volledig zelfstandig te worden en 3/5 wel naar kantoor komen en per uur factureren. Hij zag hier in eerste instantie geen probleem in.
Achteraf na overleg met het sociaal secretariaat is hij daarop teruggekomen, het is te gevaarlijk voor schijnzelfstandigheid, maar dit is toch niet van toepassing als ik naast hem nog een ander klantenbestand heb?

Nu heeft hij me wel voorgesteld ingeschreven te staan bij hem 3/5 waarvan ik de 3 dagen effectief naar kantoor kom, en naast die uren wel standby ben voor telefoons en mails (dagelijks wel wat werk)

Nu lijkt het me een intressant voorstel maar ik vroeg me volgende zaken af:

- Is het terecht dat hij dit weigert vanwege schijnzelfstandigheid? Ga nu niet in discussie gaan met hem hierover, is altijd correct geweest met mij en supportert in principe steeds het ondernemen van iedereen.

- Is het verstandig om op zijn voorstel in te gaan? Uiteraard rekeninghoudend met dat ik wel blijf genieten van de voordelen van in loondienst te zijn.

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 aug 2020 20:26

De kans zit er altijd in .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”