Aanvraag verlof

sethje4
Topic Starter
Berichten: 81

Aanvraag verlof

#1 , 23 jul 2020 12:19

Wij hebben onze aanvragen om verlof te nemen moeten doorgeven. Deze zouden uiterlijk worden behandeld op 17/07/2020.
Verschillende collega's hebben die bevestiging al gekregen. Ik nog niet ik pas 15/09/2020.
Door corona zitten wij in een inhaalvenster tot het einde van het jaar. Wij werken normaal 4 dagen van 9 uur in de week en 1 vrije dag. Ze vragen van vrije dagen te komen werken of verlof terug te geven (en niet op te nemen). Ik ben tot hiertoe al 4 dagen extra komen werken.
Zij laten dus de goedkeuring afhangen van het aantal extra dagen dat je komt werken. Mag dit zomaar? Dit tot september uitstellen vind ik zeer lang. Dit verlof is ook voor mij om mijn kinderen in de vakantie te kunnen opvangen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 jul 2020 12:57

Normaal als je leerplichtige kinderen heeft, en in zeer veel bedrijven heeft men je voorrang, denk niet dat men de werkgever er toe kan verplichten
Art:64 § 2° wanneer het om gezinshoofden gaat, wordt de vakantie bij voorkeur toegekend tijdens de schoolvakantie
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”