Niet opgenomen vakantiedagen

Sannedbdn
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Niet opgenomen vakantiedagen

#1 , 14 jul 2020 10:14

Dag iedereen,

mijn situatie is als volgt:
Ik ga in september terug voltijds studeren waardoor ik bij mijn huidige werkgever ontslag heb genomen. Nu zijn er verschillende dingen misgelopen waardoor ik mijn resterende 14 verlof dagen niet binnen mijn contract heb kunnen opnemen. Dit wou ik doen vermits ik als voltijds student terug een studentenjob kan doen waardoor ik geen recht heb op normaal verlof.
Nu was ik bediende waardoor ze mijn vakantiegeld hebben uitbetaald na beëindiging van het contract, zoals normaal.
Mijn vraag is echter wat als ik die 14 dagen niet kan opnemen? Moet ik dan het geld terug geven aan de staat? Of is het zoals bij arbeiders dat gegeven is gegeven alleen je vakantiedagen ben je onherroepelijk kwijt?

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 jul 2020 10:24

Neen die mag je houden, er is geen sanctie voor zien voor de werknemer !!.

Dus gewoon behouden .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 jul 2020 10:52

Ik zou hier willen opmerken dat de dagen werden berekend op verleden jaar. Bij uitdiensttreding worden de vakantiedagen over het lopend jaar verrekend. Het vakantiegeld heb je dan ook rechtmatig ontvangen. Enkel voor statutaire personeelsleden worden de verlofdagen op het lopend jaar berekend.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Andere”