Werkhervatting na Burn-out

Sebastiaan DV
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Werkhervatting na Burn-out

#1 , 10 jul 2020 19:32

Beste,

Ik ben tewerkgesteld als bediende bij mijn werkgever.
Ongeveer 1,5 maand geleden ben ik door overbelasting in een lichte burn-out geraakt.

Na een korte begeleiding door een psycholoog wens ik het werk te hervatten.
Ik ben dan in de totaliteit 5 weken met arbeidsongeschikt verklaard, de 3 weken bouwverlof worden niet overbrugd met arbeidsongeschiktheid. Dit heb ik samen met men arts besloten.

Ik heb mijn werkgever hiervan op de hoogte gesteld, dat ik na het bouwverlof terug aan de slag wil gaan. Mijn werkgever heeft mij echter verzocht me in werkkledij aan te melden, Met de melding:"U krijgt aangepast werk zodat u geen verdere stress zal ervaren.".

Mijn functie is 2 dagen na mijn ziektemelding gepubliceerd op de VDAB en is intussen ingenomen door iemand anders. Uiteraard wens ik mijn eigen functie te hervatten en niet aan de slag te gaan als arbeider.Ik heb ook geen re-integratietraject aangevraagd. Ik heb de indruk dat ze mij op deze manier willen "buiten pesten".

Mijn vraag is dus, is hetgeen ze doen wettelijk correct? En mag ik dit weigeren?

Alvast dank ik jullie voor jullie tijd dit te lezen.
Indien u bijkomende info nodig heeft geef ik deze graag.

Met vriendelijke groet,
Sebastiaan

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding