Werknemers

Question_mark
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Werknemers

#1 , 07 jul 2020 13:15

Beste medeleden

Ik zit met een vraag en hoop hier een passend en duidend antwoord te verkrijgen.

Ikzelf werkte als zelfstandig verkoper bij een meubelzaak vorig jaar.

Ik heb daar mijn samenwerking stopgezet en aan de slag gegaan bij een andere firma als zelfstandig verkoper bij zonnepanelen.

Ondertussen heb ik mezelf al wat ingewerkt binnen het bedrijf en heb ik ook als taak verkregen om de vacatures, en de opleidingen te verzorgen.

Nu is het volgende gebeurd; Collega's van toen bij de meubelzaak (waar er vriendschappen zijn uit gegroeid) vragen mij soms wel eens hoe ik het stel hier en geraken ook geïnteresseerd om de overstap te maken.

Alsook zijn er een paar die op de vacature gereageerd hebben en komen luisteren naar onze voorwaarden en gestart.

Nu verkrijg ik een boze telefoon van de zaakvoerder van de meubelzaak dat ik volk aan het ronselen ben en dreigen met advocaat, wat zeker niet het geval is en iedereen in eigen belang komt luisteren bij ons en al dan niet starten.

Mijn vraag is nu, doe ik iets verkeerd, heb ik iets te vrezen? Mogen mensen dan niet veranderen van job om bij mij te komen werken? Door de twijfels die ik heb, heb ik besloten om de opleidingen stop te zetten voor bepaalde mensen die van de meubelzaak komen.

Eenieder heeft het zelfstandig statuut.

Alvast bedankt voor jullie tijd en antwoorden.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 jul 2020 15:25

Jullie zijn zelfstandige verkopers de meubel zaak die kan je niks maken, er is vrijheid van concurrentie .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 07 jul 2020 17:30

Dus: volgens de zaakvoerder van uw vorige klant (als zelfstandige is je "werkgever" immers je klant) zouden headhunters verboden zijn?

Reclame

Question_mark
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 jul 2020 17:33

Klopt, meer omwille dit ex collega's waren van mij en ik die daar weg zou trekken met een beter aanbod.

Terug naar “Andere”