PC 200 uitbetaling vakantiegeld

Tyagrin
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

PC 200 uitbetaling vakantiegeld

#1 , 02 jul 2020 20:46

Beste,

Is er voor PC 200 / bediendestatuut een wettelijk bepaalde periode voor de uitbetaling van het vakantiegeld? Ik vind hierover niets terug, buiten één site die zegt dat het in mei of juni wordt uitbetaald of bepaald is in je paritair comité, maar ik wil graag zekerheid.

Met vriendelijke groeten,
Tyagrin

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

berenod
Berichten: 942

#3 , 03 jul 2020 07:58

Het enige dat vast ligt in de wet is dat men het moet uitbetalen voor de bediende zijn "hoofdvakantie" opneemt.
Hebt u 3 weken vakantie vastgelegd in oktober, dan zou dit dus uiterlijk met het loon van september uitbetaald moeten worden.

Omdat dit een administratieve rompslomp zou zijn, en bijkomend discussie zou genereren voor mensen die 4 keer in het jaar 5 dagen vakantie opnemen, beslissen de meeste bedrijven om dit voor iedereen samen met het loon van de maand mei of juni uit te betalen, zo hebben ze het geld voor de grote schoolvakantie, en loopt het ook ongeveer gelijk met wanneer arbeiders hun vakantiegeld trekken.

Ik dacht wel dat er bedrijven waren die nu uitzonderlijk dit gaan proberen te spreiden wegen grote financiële druk op de firma bankrekeningen door de corona crisis...

Reclame

Terug naar “Andere”