werken bij mijn vriend

zivatje
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

werken bij mijn vriend

#1 , 30 jun 2020 10:30

Hallo,

Mijn vriend die bij mij inwoont start op 1/07/20 met een bijberoep luchthavenvervoer, ik ben momenteel werkloos (door ontslag op 14/4door corona)kan mijn vriend mij in dienst nemen. Het is wel een eenmanszaak.
Ik kan zelf geen zelfstandig zijn door mijn vroegere partner de laatste 2 kwartalen mijn sociale lasten niet betaald had.


Mvg,
Mieke



Edit moderator: persoonsgegevens verwijderd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 jun 2020 11:28



Mijn vriend die bij mij inwoont
is wettelijk samenwonen een optie → zelfstandige helper dan niet goedkoper?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 jun 2020 12:32

Ik zou kiezen voor volledig ingeschreven te zijn de voordelen zijn te groot tegen over zelfstandige helper, ik heb 30 jaar mijn vrouw bij mij ingeschreven als werknemer, nu is ze 78 jaar en al 15 jaar een pensioen om U tegen te zeggen, ik heb als zelfstandige ook een mooi pensioen maar zij heeft er nog 200€ per maand meer + haar verlofgeld als gepensioneerde die een zelfstandige niet heeft.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”