Examen ocmw

Penelope_x
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Examen ocmw

#1 , 29 jun 2020 17:23

Hey,

Vandaag kreeg ik een e-mail dat ik op donderdag uitgenodigd ben om een schriftelijk examen te maken voor te kunnen werken binnen het ocmw.

Ik heb hier toch redelijk wat stress voor omdat ik niet weet waaraan ik mij kan verwachten..
Ik heb geen documenten gehad om te ‘studeren’..

Aangezien ik dit echt goed wil doen en me zo goed mogelijk wil voorbereiden, ben ik opzoek naar mensen die hier omtrent advies of tips hebben hoe ik me hiervoor het beste kan voorbereiden.
Het gaat om de functie als maatschappelijk werker binnen het ocmw.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 29 jun 2020 17:37

Dan hebt u - gezien diploma - toch enige kijk op wat er zoal kan gevraagd worden.
Nu wat stond er in het aanvankelijk aanbod - dikwijls wordt er verwezen naar de website met examen reglement en onderwerp van examen.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 jun 2020 19:54

Naar alle waarschijnlijkheid zal u een tekst krijgen die u moet lezen en analyseren en omschrijven. Ik raad u aan om geheel onbevangen naar dit examen te gaan. Het is moeilijk om hier een algemeen beeld van te geven omdat u niet opgeeft voor welke specifieke functie het binnen welke afdeling gaat. Veel succes.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 jun 2020 09:17

in de meeste ocmw's zal toch gevraagd worden naar de kennis/inzicht van het decreet lokaal bestuur. Ik zou persoonlijk geneigd zijn om eens te bellen met de personeelsdienst om te polsen naar de vorm van het examen. Bij mijzelf was dat een deel open boek (je moest zelf uitvogelen wat je wou mee brengen) en een deel gesloten boek met cases

Terug naar “Andere”