Contract bepaalde duur

LienVDV
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Contract bepaalde duur

#1 , 13 jun 2020 14:07

Beste,

Ik heb momenteel een contract van bepaalde duur voor 1 jaar (en het jaar ervoor hetzelfde). Ik zit dus bijna aan het einde van de wettelijk bepaalde duur van 2 jaar. Graag zou ik nog bij mijn werkgever blijven, maar ze kunnen op dit moment geen contract van onbepaalde duur aanbieden. Enkel van bepaalde duur, maar dit is niet mogelijk omdat er een max van 2 jaar is.

Ik hoorde van een collega dat als mijn werkgever en ik in onderling akkoord het huidige contract beindigen - een bepaalde tijd tussenlaten - en vervolgens een nieuw contract (van bepaalde duur) tekenen, dat ik dan weer voor bepaalde duur aan de slag kan bij de huidige werkgever zonder dat die bij de vorige 2 jaar geteld wordt.

Heeft iemand hier al ervaring mee?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jun 2020 15:33



Ik hoorde van een collega dat als mijn werkgever en ik in onderling akkoord het huidige contract beindigen - een bepaalde tijd tussenlaten - en vervolgens een nieuw contract (van bepaalde duur) tekenen,

goed dat je niet naar uw collega heeft geluisterd, als je jullie het huidige contract met een onderling akkoord beëindigen verlies je heel wat opgebouwde rechten, mogelijk zet je op deze manier zichzelf zonder inkomen. of verlies je (een deel van je) eindejaarspremie

het contract van bepaalde duur neemt een einde na verloop van tijd,
u schrijft zich in bij de vdab en dopt minstens 1 dag, zodat men niet meer van 1 arbeidsverhouding kan spreken
en vervolgens teken je een nieuwe arbeidsovereenkomst van bepaalde duur.

of je werkgever kan toestemming vragen voor een derde jaar van bepaalde duur, aan de inspectie van de sociale wetten

wet 3/7/1978
10bis § 3. Met de voorafgaande toestemming van de door de Koning aangewezen ambtenaar kunnen er overeenkomsten voor een bepaalde tijd gesloten worden, waarvan de duur telkens niet minder dan zes maanden mag bedragen, zonder dat de totale duur van deze opeenvolgende overeenkomsten drie jaar mag overschrijden.

HOOFDSTUK IV. - Einde van de overeenkomst.

Art. 32. Behoudens de algemene wijzen waarop de verbintenissen te niet gaan, nemen de verbintenissen voortspruitende uit de door deze wet geregelde overeenkomsten een einde :
1° door afloop van de termijn;
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Andere”