vakantiedagen

Hanne13
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

vakantiedagen

#1 , 10 jun 2020 07:13

Door de corona hebben de arbeiders in ons fabriek geen vakantiedagen aangevraagd dit met het resultaat dat er nog veel vakantiedagen moeten genomen worden. Naar het einde van het jaar toe weet ik dat dit een probleem gaat zijn. Kan ik ze nu reeds verplichten om 50% van hun verlof in te plannen voor eind augustus?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jun 2020 10:59

Door de corona hebben de arbeiders in ons fabriek geen vakantiedagen aangevraagd dit met het resultaat dat er nog veel vakantiedagen moeten genomen worden. Naar het einde van het jaar toe weet ik dat dit een probleem gaat zijn. Kan ik ze nu reeds verplichten om 50% van hun verlof in te plannen voor eind augustus?
wat staat er in jullie arbeidsreglement? is een verplichte inhoud
in geval van betwisting primeren de belangen van het bedrijf

8 APRIL 1965. - Wet tot instelling van de arbeidsreglementen.
art 6§1, 10° (a) de duur van de jaarlijkse vakantie evenals de nadere regelen voor toekenning van deze vakantie of de verwijzing naar de wettelijke bepalingen terzake;
b) de data van de jaarlijkse collectieve vakantie;)

kb 30 maart 1967
art 64, 4° een ononderbroken periode van drie weken en van twee weken vakantie, moet tussen 1 mei en 31 oktober worden gewaarborgd respectievelijk aan de werknemers die geen 18 jaar oud zijn bij het verstrijken van het vakantiedienstjaar en aan de andere werknemers, behoudens andersluidend verzoek van de betrokkenen;
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Andere”