Einde contract autoleasing

noyan
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Einde contract autoleasing

#1 , 01 mei 2020 20:40

Hallo,

Ik kon niet meteen kiezen onder welke topic te zetten, maar vermits een leasewagen deel van het loon is, stel ik mijn vraag hier.

Binnenkort moet ik mijn leasewagen wegens einde lease inleveren. De firma heeft mij telefonisch gecontacteerd en een afspraak gegeven voor de inspectie en hiervan hebben ze me een bevestigingsmail gestuurd, waarin iets stond waarover ze aan de telefoon niets hebben gezegd: wegens corona-toestanden mag ik niet aanwezig zijn bij de inspectie. Ik moet op de afgesproken dag de wagen bij de inspectie achterlaten en zo'n week later pas zal ik het verslag van de inspectie ontvangen. Nu wil ik wel alles en iedereen vertrouwen, maar dit lijkt mij toch geen gezonde situatie. Tijdens die week kan de wagen (bewust of onbewust) vanalles overkomen en kan men alles ten laste leggen van de gebruiker, die dan heel weinig tegenverweer heeft. Terwijl als je erbij bent, enigzins mee kan volgen wat ze allemaal vaststellen en noteren in het verslag?

Dit is de eerste keer dat ik een leasewagen ga inleveren, dus weet eigenlijk niet wat te verwachten, maar heb al gehoord van andere collega's dat ze met een vergrootglas echt op zoek gaan naar alles wat ze kunnen aanrekenen. Anderen die in gelijkaardige situatie zitten? Ook wagen afgeven zonder de inspectie te mogen bijwonen? Kan ik mij hiertegen verzetten en vragen om alsong aanwezig te mogen zijn? Naar een latere datum verzetten zal moeilijk zijn denk ik, gezien het corona onbekende en einde lease.

Overdrijf ik? Maak ik mij onnodig zorgen? Bedankt voor jullie advies!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5417

#2 , 02 mei 2020 08:37

Waarschijnlijk willen ze de wagen eerst enkele dagen laten staan om Coronaredenen vooraleer ze inspecteren. Coronatijden zijn nu eenmaal ongezien.

Doe zelf een inspectie en maak gedateerde foto s van alle schade. Normaliter mag je er evenwel van uitgaan dat ze hun inspectie correct zullen uitvoeren.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 02 mei 2020 15:31

Overdrijf ik? Maak ik mij onnodig zorgen?
Helaas niet ...
Je hebt al van je collega's gehoord dat ze er met vergrootglas overgaan
Je zit normaal bij zelfde maatschappij

Reclame

Terug naar “Andere”