Opzegperiode

Yves77
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Opzegperiode

#1 , 28 apr 2020 12:58

Beste

Ik ben sinds oktober 2019 tot april 2020 in ziekteverlof geweest wegens een burn out. Normaal zou ik 1 mei terug starten met werken.

Sinds de lockdown door het coronavirus zijn alle werknemers technisch werkloos.

Nu heb ik mijn ontslag gekregen en zou ik een opzeggingstermijn van zo'n 8 weken moeten doen. Maar ik zou deze periode als technisch werkloos moeten doen.

Ik heb gelezen dat wanneer je technisch werkloos bent dat de opzeggingstermijn opgeschorst zal worden. Dus dit betekent dat ik pas na de technische werkloosheid pas kan starten aan mijn opzeggingstermijn.

Klopt dit.

Graag uw advies

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 apr 2020 14:06

Indien ik zou worden opgezegd, wordt mijn opzeggingstermijn dan geschorst gedurende een periode van tijdelijke werkloosheid wegens overmacht?
Neen, de opzeggingstermijn loopt verder gedurende de periode dat de uitvoering van de arbeidsovereenkomst geschorst is wegens overmacht.

Dat is niet het geval in geval van tijdelijke werkloosheid wegens economische oorzaken.
De opzeggingstermijn wordt geschorst – en dus verlengd - gedurende de periode dat de uitvoering van de arbeidsovereenkomst geschorst is wegens economische oorzaken.

https://www.rva.be/sites/default/files/ ... 200406.pdf
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Andere”