Wisselen van afdeling

jmi17
Topic Starter
Berichten: 116

Wisselen van afdeling

#1 , 25 apr 2020 01:48

Dag allemaal,

Ik zou graag jullie raad willen vragen ivm volgend probleem:

Ik werk als verpleegkundige in een WZC en ben tevreden van de afdeling waar ik nu sta. Nu heb ik echter vandaag via via moeten vernemen dat men mij op een Covid-gedeelte (dit is een stuk van een afdeling waar bewoners met corona tijdelijk ondergebracht worden) van een andere afdeling willen zetten samen met een andere collega van mijn afdeling. Dus heb ik dit nagevraagd en dit blijkt te kloppen, maar dit mocht eigenlijk nog niet geweten zijn. Men kiest mij omdat ik onlangs, als enige zorgverlener in het WZC, corona gehad heb. De collega die mee zou verhuizen, weet nog van niets. Vanaf mei zouden we versterking moeten bieden dus veronderstel ik dat mijn collega dit komende week zal vernemen.

Nu is het echter zo dat dit Covid-gedeelte een deel is van een afdeling die enorm berucht is omwille van de hoofdverpleegkundige vnl. Er hangt daardoor een heel vijandige sfeer op die afdeling waardoor er al jaren een continue in- en uitstroom is van personeel. Dus iedereen is als de dood om ooit op die afdeling ondergebracht te worden om te werken.

Ik heb meermaals aan mijn hoofdverpleegkundige gevraagd of dit zeker tijdelijk is om naar daar te moeten verhuizen tot het Covid-gedeelte kan sluiten. Telkens krijg ik te horen dat dit inderdaad het geval is. Maar uit ervaring weet ik dat men hier niet per se om mag vertrouwen. Nog nooit is een personeelslid in het WZC "tijdelijk" naar een andere afdeling gegaan. Er zijn al genoeg voorbeelden geweest van personeelsleden die dan definitief op die bewuste afdelingen verzeild geraken en dit zonder het per se te willen. En dit was dan ook nooit de afspraak.