Dag Iedereen,
Wij zijn met een 3-tal collega's met het idee aan het spelen om een eigen IT consultancy onderneming op te richten. Wij zijn momenteel werkzaam bij een grotere ERP implementator en hebben allen een niet-concurrentiebeding en exclusiviteit in het contract.
bij het verstrijken van de arbeidsovereenkomst zal de werknemer binnen een periode van 12 maanden die volgt op zijn vertrek, voor zijn rekening noch voor rekening van derden, rechtstreeks noch onrechtstreeks, voor rekening van een concurrerende onderneming zich niet wijden aan gelijksoortige activiteiten als deze uitgeoefend bij de werkgever.
Wat kan dan verstaan worden onder 'Gelijksoortige activiteiten'.
Indien de werknemer buiten de arbeidstijd een niet-concurrerende activiteit wenst uit oefenen, verbindt de werknemer er zich toe hiervan melding te maken aan de HR director. Het uitoefenen van een concurrerende activiteit buiten de arbeidstijd is verboden.
Wat is 'niet concurrerende activiteit' speelt de schaal hier een rol?
Het idee die we hebben is om geleidelijk aan in bijberoep te starten om dan later de stap te zetten naar volledig zelfstandig.
Alvast bedankt voor jullie feedback!
Thomas