Corona , ziekte , loon

Philip123
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Corona , ziekte , loon

#1 , 30 mar 2020 11:30

Beste,

Een vraagje,
sedert woensdag 18 maart werk ik van thuis uit. De week erna , woensdag 25 maart kreeg ik een ziektebriefje van dokter omdat ik milde symptomen van corona heb. Ondertussen kreeg ik van de werkgever het bericht dat de ziekenkas moet uitbetalen en niet het bedrijf. Ik belde de CM op en die gaven me als antwoord dat zolang ik niet technisch werkloos ben mijn werkgever moet uitbetalen, ik bel terug naar werkgever en blijkt dat werkgever voor het bedrijf technische werkloosheid zou aangevraagd hebben vanaf 18 maart, maar krijg geen antwoord of ik nu technisch werkloos ben of niet..."dit kunnen we zo ingeven als we willen" ... dus van kastje naar muur en terug... , kan dit allemaal zomaar en hoe zit het nu echt?

mvg
Philip

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 mar 2020 11:40

Als u nog altijd kan werken, dus niet ziek bent, zie ik niet in waarom u niet meer van thuis uit zo werken. Misschien eens lezen: https://www.unisoc.be/articles/nl/publi ... borgd-loon

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud.
Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Philip123
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 mar 2020 11:54

Het gaat hem niet of ik wil werken of niet , ik verveel me toch... het gaat om de centjes , van waar moet mijn gewaarborgd loon nu komen?

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 mar 2020 12:06

U verveelt zich, ik hoop dat dit niet slaat op je van huis werken, want dan kunnen we ons vragen stellen. Als je niet ziek bent, waarom heb je dan überhaupt zich ziekenbriefje ingediend? Je werkt toch van thuis uit en als je je aan de regels houdt, dan beteken je toch geen gevaar voor je collega's of anderen? Covid 19 wordt niet overgedragen door telefonische of digitale boodschappen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Philip123
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 mar 2020 12:17

Bedank voor de fijne beschuldigingen , jij gaat ervan uit dat ik niet ziek ben en jij gaat ervan uit omdat ik van thuis uit werk dat ik de woning voor mijn job niet soms moet verlaten , van de dokter mag ik woning niet meer verlaten dus leek het me logisch het briefje af te geven en dus ja nu verveel ik me

Sirkii
Berichten: 5396

#6 , 30 mar 2020 12:23

Als je bediende bent loopt je salaris tijdens ziekte 1 maand door tenzij je baas je (en je collega s) technisch werkloos zet. Volgens mijn interpretatie worden ook zieken technisch werkloos als dit geactiveerd wordt voor het bedrijf.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#7 , 30 mar 2020 15:00

Ik beschuldig je nergens van. Ik heb je trouwens een link gegeven waar je een antwoord vindt op je vraag.

Lees al mijn antwoorden op je topic eens, inclusief de link, en dan zal je inzien dat ik je nergens van beschuldig, lees het zo, als je niet ziek zou zijn.....

Google zelf eens en luister allemaal wat minder wat er op TV verteld wordt.

Het gaat hier om een situatie die een atoombom betekent voor onze sociale zekerheid. Na de COVID19 periode is er ook nog een leven. Werkgevers moeten begrip opbrengen voor hun werknemers en hun veiligheid garanderen en van thuis uit laten werken waar enigszins mogelijk, maar ook de werknemers moeten hun werkgevers respecteren. Deze werkgever heeft zijn werknemers nog nodig, maar de werknemers hebben hun werk ook nog nodig.

Ik roep dan ook op tot solidariteit op alle fronten.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Andere”