Inspecteur worden na diefstal

Livliv
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Inspecteur worden na diefstal

#1 , 23 mar 2020 19:05

Goede middag

Ik pleegde 6 jaar geleden een diefstal twv 58€ in een schoenenwinkel.

Zat er zodanig mee in dat ik terug ging en de tas wilde terugleggen maar dierf niet en liep de winkel terug uit.

Blijkbaar werd ik herkend en werd toen mijn nummerplaat doorgegeven aan de lokale politie.

Ik moest op verhoor, gaf meteen toe en betaalde het gestolen goed.

Verder gaf men mee dat dit de eerste keer was en er dus verder niets meer ging gebeuren.

Ondertussen heb ik 2 bachelors behaald en zou ik graag inspecteur worden. Is dit mogelijk? Of eerder verloren moeite?

Daarnaast heb ik ook tal van vrienden die agent zijn. Kunnen die mogelijks wat terugvinden?

Zal helaas een jeugdzonde zijn die ik zal blijven meedragen..

Alvast bedankt voor de hulp!

Groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 23 mar 2020 20:52

Nooit veroordeeld ?

Livliv
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 mar 2020 21:53

Nooit veroordeeld ?
Neen..

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 24 mar 2020 17:32

Maar staat wel in ANG (Algemene Nationale Gegevensbank) en is uiteraard ook geweten bij politie en parket. Bij antecedentenonderzoek komt dat naar boven. Staat ook in ISLP bij politie
Of dat een hinder gaar zijn hangt van veel factoren af.. meer dan enkel van een mogelijke veroordeling.

Livliv
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 mar 2020 17:06

Maar staat wel in ANG (Algemene Nationale Gegevensbank) en is uiteraard ook geweten bij politie en parket. Bij antecedentenonderzoek komt dat naar boven. Staat ook in ISLP bij politie
Of dat een hinder gaar zijn hangt van veel factoren af.. meer dan enkel van een mogelijke veroordeling.
Dus mijn mensen die ik ken bij de politie kunnen bij het ingeven van m’n naam ook achter deze feiten komen?

Van welke factoren hangt dit volgens u af?

katwezel
Berichten: 375

#6 , 25 mar 2020 18:02

Om je gerust te stellen , geen enkele agent mag zomaar in je dossier effe gaan kijken hier staan strenge straffen op en elke inzage word geregistreerd . Kleine vergrijpen in het verleden zullen vrijwel geen invloed hebben op je doel , vermeld ze wel direct bij je aanvraag , succes en hou je gezond

Livliv
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#7 , 25 mar 2020 18:03

Maar staat wel in ANG (Algemene Nationale Gegevensbank) en is uiteraard ook geweten bij politie en parket. Bij antecedentenonderzoek komt dat naar boven. Staat ook in ISLP bij politie
Of dat een hinder gaar zijn hangt van veel factoren af.. meer dan enkel van een mogelijke veroordeling.
Blijven die gegevens daar ook instaan? Moest ik binnen 5 jaar mijn kans wagen?

Livliv
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#8 , 25 mar 2020 19:15

Om je gerust te stellen , geen enkele agent mag zomaar in je dossier effe gaan kijken hier staan strenge straffen op en elke inzage word geregistreerd . Kleine vergrijpen in het verleden zullen vrijwel geen invloed hebben op je doel , vermeld ze wel direct bij je aanvraag , succes en hou je gezond
Dus jij raad me aan om m’n kans te wagen? Ik wil me ook niet belachelijk maken als men nu al zou aangeven dat dit verloren moeite is.. Ik heb nu een vaste baan maar zou het wel jammer vinden...

Franciscus
Berichten: 38592

#9 , 25 mar 2020 20:28

Diegene die uw dossier of delen ervan kunnen en moeten inkijken zijn diegene die uw dossier moeten samenstellen en die opdracht geven aan uw lokale politiezone een antecedentenonderzoek te doen..waar u woont en waar u ooit gewoond hebt.. daar zijn dan bepaalde personeelsleden die uw dossier vervolledigen en hun info terugsturen naar centrale.
Kan zijn dat die taak in de meeste politiezones bij intern toezicht zal liggen.

Feit dat u niet veroordeeld bent is al goed.

katwezel
Berichten: 375

#10 , 25 mar 2020 20:33

Absoluut doen , veel succes en hou je gezond

svandamme
Berichten: 113

#11 , 05 apr 2020 20:53

Ik veronderstel dat je dan ook minderjarig was?
Dan verschijnt zoiets bij mijn weten niet in het ANG als er geen veroordeling was.

Franciscus
Berichten: 38592

#12 , 05 apr 2020 21:16

Ik zie nu pas 6 jaar normaal moet ANG opgeschoond worden na 5 jaar. Bevoegd is privacycommissie ofte de gegevensbeschermingsautoriteit ... die dat kan nakijken op uw vraag.

karim_2140
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#13 , 14 apr 2020 15:52

Wat moet ik verstaan onder 'veroordeeld?' is iemand die voor de jeugdrechtbank moet verschijnen en een werkstraf moet doen. veroordeeld?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#14 , 14 apr 2020 17:40

Wat moet ik verstaan onder 'veroordeeld?' is iemand die voor de jeugdrechtbank moet verschijnen en een werkstraf moet doen. veroordeeld?
Een werkstraf is zoals de naam het al zegt: een straf, die je oploopt bij veroordeling

https://justitie.belgium.be/nl/themas_e ... n_straffen

Franciscus
Berichten: 38592

#15 , 15 apr 2020 15:21

Jeugdzaken krijgen behalve bij 'uit handen geving' enkel maatregelen en worden NOOIT vermeld in strafregister c.q. strafblad.
Indien dat mogelijk was geweest was van een bekend persoon de echtgenote niet brutaal vermoord geweest door de 'Vampier' want dan had de politie de dader (vermoedelijk)kunnen vatten.
Wil niet zeggen dat bepaalde info niet boven water kan komen gezien - maar niet in uw zaak - vb bij een grondig moraliteitsonderzoek bij een moordzaak wordt alles uitgespit en zo heeft mijn dochter toen een jonge twintiger - een verklaring afgelegd over een jeugdvriendin van haar lager en middelbaar onderwijs. Gerechtelijke politie van O is haar bij ons komen verhoren ....

Terug naar “Andere”