einde overeenkomst overkoepelende bank

unhappyexbank
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

einde overeenkomst overkoepelende bank

#1 , 21 mar 2020 20:51

Gezien de corona situatie is het momenteel niet evident opnieuw als zelfst agent voor een bank te starten. contract met bank stopt officieel 31/3/2020.
Ervoor 20j in loondienst gewerkt, nu 13j als zelfstandige (okt 2006), nu 56j oud, normaal recht op werkloosgeidsteun, maar ik moet nog enkele maanden zaakvoerder blijven tot de def afrekening valt, mij als onbezoldigd zetten zou niet volstaan, ik ben voor 99% aandeelhouder, vrouw met scheiding van goederen 1 % geen zaakvoerder, maar tijdelijk door burnout 1/2 tijds met ziekteverlof. Is er een oplossing om toch steun te ontvangen? Ik zal snel weer een bediende contract hebben, maar als ik ev opnieuw werkloos wordt en nog steeds mijn vennootschap heb, geen recht op werkloosheid? ev na stoppen vennootschap wel? wat bijv als ik mijn VOF naar patrimonium vennootschap omvorm?

aansluitend, wordt een zaakvoerder hier gelijk gesteld met zelfstandige ivm corona maatregelen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 22 mar 2020 18:39

Heeft u geen recht op 6 maand opzegvergoeding?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Andere”