Werkgever draait goedgekeurd intrekking van verlof terug

KevinBinon
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Werkgever draait goedgekeurd intrekking van verlof terug

#1 , 18 mar 2020 20:47

Beste ik zit met een vraagje.

Op het werk heeft onze ondernemingsraad sinds gisteren 17/03 beslist dat verlofaanvragen niet meer geannuleerd mogen worden vanaf 16/03.
Ik heb mijn verlof ingetrokken op 16/03 en dit werd ook goedgekeurd op 16/03.
Nu heb ik van HR een mail gehad dat ze mijn verlof weer ingevoerd hebben ookal was hun maatregel pas gisteren beslist.

Is dit wel oké, aangezien mijn goedkeuring er was voor hun maatregel beslist werd?


Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 19 mar 2020 10:36

Die gunstmaatregel van de werkgever is op de ondernemingsraad afgevoerd met terugwerkende kracht.
Aangezien dit om een gunst ging, zie ik niet in waarom ze dit niet zouden kunnen.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 mar 2020 10:39

Die gunstmaatregel van de werkgever is op de ondernemingsraad afgevoerd met terugwerkende kracht.
Aangezien dit om een gunst ging, zie ik niet in waarom ze dit niet zouden kunnen.
Juist, bovendien zou ik zeggen mensen weest in deze erbarmelijke tijden toch een solidair. De werkgevers hebben het ook moeilijk.
Tolerant zijn is een gave en een must.

Reclame

svandamme
Berichten: 113

#4 , 05 apr 2020 20:55

heb je dat op papier of email als bewijs dat de annulering reeds goedgekeurd was?

Terug naar “Andere”