Graag jullie raad om deze:
Werkzaam in dienstenchecques (jongste klant is 85 jaar)
Vrijdagmorgen telefoon en mail werkgever: Verwittig al je klanten dat je 3 weken niet kan komen, kans op besmetting is te groot. Je bent technisch werkloos en ontvangt 70% van je loon
Vrijdagavond mail: Je mag je klanten terug contacteren dat je wel komt, RVA weigert technische werkloosheid, we moeten doorwerken
Nu bellen de klanten 1 voor 1 af. Ze willen zelf zoveel mogelijk contact vermijden, wat logisch is.
Eerst moeten we ze zeggen dat we niet komen omdat het risico te groot is, enkele uren later moeten we dan zeggen dat we wel komen.
Reactie werkgever: zet dan maar onbetaald verlof op.
Dit kan toch niet?
Als ze me verplicht thuis laten, moeten ze toch compensatie voorzien?
Indien dit niet kan, moeten ze me dan geen ander werk geven? (jongere gezinnen, interne strijkdienst, kantoor poetsen,...)