concurrentiebeding

Lisavanhende
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

concurrentiebeding

#1 , 10 mar 2020 11:44

Beste

Bij mijn vorige werkgever had ik een contract pc200 met vermelding van concurrentiebeding.
Nu is het zo dat zij na 15 dagen er niet van afgestapt zijn.

Ik zou graag mijn vergoeding eisen.
zelf heb ik online gelezen dat ik moet voldoen aan een brutojaarloon van 35 761€ om in aanmerking te komen.
Wat als ik dit niet heb?

kan ik dit nog steeds eisen? mijn ex werkgever heeft dit tenslotte wel in het contract laten opnemen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
DoubleCheck

#2 , 10 mar 2020 12:48

Heeft het concurrentiebeding ook uitwerking? Het heeft immers geen uitwerking in volgende gevallen:

- hetzij ingeval van beëindiging gedurende de eerste 6 maanden vanaf de aanvang van de overeenkomst;
- hetzij, na afloop van deze duur van 6 maanden, ingeval van ontslag op initiatief van de werkgever zonder dringende reden in hoofde van de werknemer;
- hetzij, na afloop van deze duur van 6 maanden, ingeval van ontslag op initiatief van de werknemer wegens een dringende reden in hoofde van de werkgever.

Blaatpraat
Berichten: 3794

#3 , 11 mar 2020 23:31

Als u geen brutojaarloon van 35761 euro heeft, is de beding nietig, simpelweg gesteld.

Reclame

Terug naar “Andere”