Privacy

Predatorian_be
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Privacy

#1 , 02 mar 2020 21:10

Beste,

mijn ondertussen ex-werkgever heeft per email aan AL mijn 100 ex-collega's mede gedeeld dat ik ontslagen ben; en daarbovenop bevat de email ook de tekst
dat hij 3 bijsturingsgesprekken met me heeft gehad, en dat ik 3 schriftelijke waarschuwingen heb mogen ontvangen.

Is dit geen schending van mijn GDPR? Of is het volgens mijn ex-werkgever standaard dat alle medewerkers van zo'n zaken op de hoogte moeten zijn om de 'rust' te laten weerkeren?

Ik had graag een antwoord tegemoet gezien van iemand alsjeblieft.

Dank bij voorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 mar 2020 21:20

Persoonlijk vind ik dat hij het recht heeft om al zijn medewerkers in te lichten zodat er onder de werknemers geen misverstanden kunnen ontstaan.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Joeri_J
Berichten: 650

#3 , 02 mar 2020 21:46

Zolang er geen inhoudgezegd word (en dit hangt dan nog vanaf wat er juist fout liep, zou nog kunnen...) en onwaarheden zie ik niet hoe u zou kunnen reageren...

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 02 mar 2020 23:14

U hebt die vraag toch al eens gesteld maar dan voor uw echtgenote als ik me niet vergis.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 03 mar 2020 10:05

U hebt die vraag toch al eens gesteld maar dan voor uw echtgenote als ik me niet vergis.
Het zal een gezinsontslag geweest zijn.

Terug naar “Andere”