Weigering vakantie, onbetaald verlof, te laat aanvraag ouderschapsverlof

IlRo
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Weigering vakantie, onbetaald verlof, te laat aanvraag ouderschapsverlof

#1 , 24 feb 2020 14:23

Hoi allemaal.

Momenteel zit ik met een hele grote grijze bijna zwarte stresswolk boven mij.
Door mijn bevalling ben ik totaal vergeten om op tijd mijn ouderschapsverlof aan te vragen. Deze is nu kleine 3 weken geleden aangekomen bij mijn werkgever en ik heb dus gevraagd of het dan, omdat ik niks geregeld heb van opvang oid, we maar 1 auto hebben voor de moment én ik er mentaal gewoonweg nog niet klaar voor ben om te gaan werken, oke was omdat ik nog 4 weken vakantie heb staan deze op te nemen ofwel een brug te maken met onbetaalde verlof tot aan mijn ouderschapsverlof.

Dit is nu dus allemaal geweigerd en verwachten ze mij volgende week terug op het werk.
Iedereen wist dat ik alles in een keer wilde opnemen dus het is niet zo dat ze van niets wisten.
Wat kan ik nu doen? Ik kan niet eten van de stress dat ze dit allemaal weigeren. Ze beweren dat ik op de planning sta maar ik sta hier gewoonweg niet op, dat weet ik. Het is super kalm, ze moeten zelfs mensen naar andere filialen sturen en op onbetaalde verlof sturen en dan doen ze dit weigeren. Ik begrijp het niet zo goed.

Help mij! Kan ik iets doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 feb 2020 15:02

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Blaatpraat
Berichten: 3795

#3 , 24 feb 2020 18:52

Als je er mentaal nog niet klaar voor bent, kan je dit laten vaststellen door een arts, en die periode overbruggen in arbeidsongeschiktheid.
Let wel dat je werkgever lastig kan doen (controlearts, verbreking AO, noem maar op).

Reclame

Terug naar “Andere”