Betaling eigen bijdrage bedrijfswagen na ontslagname

JDrama587
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Betaling eigen bijdrage bedrijfswagen na ontslagname

#1 , 14 dec 2019 09:59

Hallo,
In mij car policy staat onder titel:
Tijdelijke stilstand van de bedrijfswagen
Subtitel: Volledige schorsing van de arbeidsovereenkomst
de medewerker zal worden verzocht om de bedrijfswagen tijdelijk in te leveren bij X naar aanleiding van een een volledige loopbaanonderbreking of een periode van vrijwillige afwezigheid wanneer deze minimum een volledige maand betreft en dit vanaf de eerste dag van de loopbaanonderbreking of vrijwillige afwezigheid. de inhouding van een eventuele eigen bijdrage wordt niet stopgezet. de medewerker kan de bedrijfswagen echter wel behouden indien deze de volledige leasekost incl btw draagt.

Zal dit ook gelden bij ontslagname?
Kunnen ze dit afdwingen? Ik weet mijn eigen bijdrage maar ik ken de lease termijn niet.

gr

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 14 dec 2019 18:27

Beste

Neen. Deze paragraaf geldt enkel bij schorsing van de arbeidsovereenkomst. ( de arbeidsovereenkomst blijft lopen) Bij ontslag is er een verbreking van de arbeidsovereenkomst.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 14 dec 2019 20:28

Er zal wel een andere clausule in de car policy staan die stelt dat bij het geven van ontslag de opentaande eigen leasebijdrage tot einde leasecontract te betalen is. Is een gebruikelijke clausule ;-(

Reclame

Terug naar “Andere”