Mogelijke insubordinatie

michael81
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Mogelijke insubordinatie

#1 , 09 dec 2019 19:30

Beste,

Van een van mijn vaste werknemers heb ik gisterenavond te horen gekregen dat hij nog niet zeker is of hij wel of niet zal komen werken op Kerstdag. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat er dient gewerkt te worden, aangezien Kerstdag voor hem een normale arbeidsdag is volgens zijn vaste uurrooster. Wij zitten in het PC302. Toch blijft hij bij zijn standpunt dat hij wel zal zien of hij afkomt of niet. Hij vindt het maar niets dat hij 's middags zou moeten werken(12:00 tot 16:00), terwijl zijn collega (de zaakvoerster) het avondservice voor haar rekening neemt. Het werd aanvankelijk zo geregeld eind november, zodat hij 's avonds (vanaf 16:00) ook met zijn familie Kerst kan vieren en zij dus 's middags.

Hoe wordt er hier in principe tegen opgetreden, als hij niet komt opdagen, omdat we zoiets nog niet gezien hebben?

Alvast dank!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding