Schade einde gebruik lease wagen

SarahVdV
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Schade einde gebruik lease wagen

#1 , 27 nov 2019 20:46

Kadering:

Ik moest deze zomer mijn lease wagen binnen de 7 dagen binnen brengen bij de lease firma. Door de korte tijdspanne contacteerde ik mijn fleet manager aangezien er kleine schade aan het voertuig was, met de vraag of ik de schade nog moest laten bekijken door de garage. Mijn fleetmanager liet me weten dat dit niet hoefde. Ik vroeg daarna of de max prijs op het einde even veel was als mijn franchise, wat ze bevestigde. Na inleveren van het voertuig kreeg ik een rekening van €900, volgens mijn fleet manager een ongemak, waarvoor ze zich excuseerde, aangezien ze mij op het moment van contact niet goed begrepen had. Eerst werd er door mijn firma gezegd dat ze het intern gingen bekijken en tegemoet te komen in de kosten, daarnet kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk is. Bevestiging van de €300 staat op mail, is er hier nog iets aan te doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 28 nov 2019 09:15

Bij mijn werd destijds iedere schade aanzien als een afzonderlijk schadegeval. Dus 1 schade aan het rechter voorwiel, 1 schade aan het achterste spatbord, 1 schade aan de voorbumper, 1 schade aan de achterbumper. Dus 4x de franchise. Na enige discussie hebben ze de 2 bumpers als 1 schadegeval aanzien, dus nog steeds 3 x de franchise aan mijn been.

Sirkii
Berichten: 5414

#3 , 29 nov 2019 11:16

Je moet je car policy nalezen. Daarin staan normaliter de franchiseregels.

Reclame

Terug naar “Andere”