Werkgever betaalt loon niet voor studentenjob, geen contract

JulieDC
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Werkgever betaalt loon niet voor studentenjob, geen contract

#1 , 27 nov 2019 09:26

Beste,

Deze zomer (juli-augustus) werkte ik als jobstudent voor een restaurant van vrienden om te helpen met administratie en marketing. Ik tekende hiervoor echter nooit een contract (enorm dom van me, dit besef ik nu ook). Ik werkte in totaal ongeveer 78u (wat neerkomt op een loon van €922) en heb hier ook zeer gedetailleerde timesheets van (en hier zijn ook steeds getuigen van).

Echter, tot nu toe kreeg ik na veel mondelinge aanmaningen hier slechts €150 van te zien. Verder negeren ze ook mijn berichten, telefoontjes etc.

Momenteel ben ik dan ook ten einde raad over welke stappen ik nog kan nemen. Kan iemand me hierbij verder helpen?

Alvast bedankt,
Julie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 nov 2019 09:45

.

Momenteel ben ik dan ook ten einde raad over welke stappen ik nog kan nemen.
om te beginnen naar daar gaan en uw gsm laten filmen in uw binnenzak tijdens het gesprek, het filmpje is waardeloos het gesprek is een begin van bewijs.

dat bewijs mailt u naar hun met de vraag om u te verlonen, met de mededeling dat de volgende mail naar de dienst inspectie van de sociale wetten is

HOOFDSTUK VI. - BEWIJS VAN DE VERBINTENISSEN EN BEWIJS VAN DE BETALING.

Art. 1315. Hij die de uitvoering van een verbintenis vordert, moet het bestaan daarvan bewijzen.
Omgekeerd moet hij die beweert bevrijd te zijn, het bewijs leveren van de betaling of van het feit dat het tenietgaan van zijn verbintenis heeft teweeggebracht.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Andere”