Kilometervergoeding tijdens lange werkzaamheden

TomStr
Topic Starter
Berichten: 38

Kilometervergoeding tijdens lange werkzaamheden

#1 , 25 nov 2019 14:58

Beste,

wat dient er te gebeuren met de kilometervergoeding bij langdurige werken (18-24 maanden)? De te volgen omleiding zorgt voor mij voor een heel pak extra kilometers. normaal 10 km, met de te volgen omleiding: 15 km. Er zijn enkele "binnendoortjes" waar nu frequent gecontroleerd word op snelheid (neen, normaal rij ik niet te snel) en zeker in de "plaatselijk verkeer" wegen. Deze wegen zorgen er wel voor dat ik geen 15 km moet rijden maar de reistijd is zeker even lang zoals de eigenlijk aangeduide omleiding.

Voor werken van een weekje of een maand ga ik niet klagen, maar het betreft hier wegenwerken die minstens 18 maanden gaan duren, Op de buurtvergadering meegedeeld: mogelijk 24 maanden.

Hoe worden de km afgerond? 10.5km volgens google, 10km voor mijn riante vergoeding van ongeveer 2.5€ per dag. je begrijpt dat elk centje mooi meegenomen is.

Neen, fietsen is niet mogelijk wegens de overlapping met werkuren met mijn vrouw dan en de kinderen.

Bedankt!

Tom

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 nov 2019 15:34

Krijg jij €2,5 voor een afstand van 10km (15km) woon-werkverkeer? Prijs uzelf gelukkig. Ik krijg €4,5 voor 40km (enkel)!

Je hebt dus rond de €0,08 a €0.13 per km. In principe heb je uw brandstof dus terugbetaald als je met een niet te gulzige wagen rijdt. Dat is met mijn €0,06 per kilometer absoluut niet het geval.

Afin, je kan dit aankaarten bij uw personeelsdienst en zien wat ze zeggen. Maar besef wel dat een werkgever niet VERPLICHT is om een vergoeding woon-werkverkeer te geven als dit voor de eigen wagen is (voor openbaar vervoer ligt dit anders). In principe krijg je dus al meer dan waar je recht op hebt.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 nov 2019 15:54

Zoals men hier reeds schreef is de werkgever niet verplicht je een vergoeding te geven als je met de wagen komt !!.

Enkel met het openbaar vervoer en met de fiets.

Is dit discriminatie ?? fiets vergoeding +/- 0,23 euro/km ben op een paar centen niet zeker .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

TomStr
Topic Starter
Berichten: 38

#4 , 25 nov 2019 16:08

OK... Dan moet ik blijkbaar nog blij zijn... geen km vergoeding? ik zit in PC121 dan moet ik daar eens kijken of het inderdaad al een "geste" is van mijn werkgever...
die 10 km is ook enkel. per dag dus normaal 20 km, momenteel 30 km in totaal.

We hebben natuurlijk (buiten de arab premie van 1.6€ per dag?) ook geen andere extra voordelen en barema loon, ongeacht de jaren dienst. Geen maaltijdchecks, geen wagen van het werk, geen eco-check.. Ik verdien exact evenveel als een collega die 2 dagen werkt... en ja, dat is niet van de hoogste... Er zijn momenteel nog andere problemen dus daarmee mijn vraag over de km-vergoeding. Alvast bedankt voor de antwoorden!

Tom

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#5 , 26 nov 2019 17:14

die 10 km is ook enkel. per dag dus normaal 20 km, momenteel 30 km in totaal.
40 van mij is ook enkel. Zoals ik al zei: uw brandstof is normaal gezien betaald met de vergoeding die u krijgt, zelfs bij 30km per dag. Tenzij u met een terreinwagen rijdt.
We hebben natuurlijk (buiten de arab premie van 1.6€ per dag?) ook geen andere extra voordelen en barema loon, ongeacht de jaren dienst. Geen maaltijdchecks, geen wagen van het werk, geen eco-check.. Ik verdien exact evenveel als een collega die 2 dagen werkt... en ja, dat is niet van de hoogste... Er zijn momenteel nog andere problemen dus daarmee mijn vraag over de km-vergoeding. Alvast bedankt voor de antwoorden!
Tja, als de arbeidsvoorwaarden u niet bevallen, staat niets u in de weg om naar een andere, beter betaalde job uit te kijken. Heb ik in het verleden ook 2 keer gedaan, met succes.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Terug naar “Andere”