Werkgever weigert verlof na goedkeuring

Anoniem12
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Werkgever weigert verlof na goedkeuring

#1 , 22 nov 2019 12:10

Beste,

Om even kort de situatie te schetsen,

Ik zit momenteel in mijn laatste twee weken opzeg en heb nog genoeg verlof staan om 2 weken thuis te blijven.

Ik heb een email van de werkgever waarin ze bevestigen dat mijn aanvraag voor verlof is goedgekeurd.

Ik heb deze aanvraag mondeling gedaan en had dan een email gevraagd als bewijs.

Nu opeens kom ik op mijn werk en zeggen ze dat het niet meer gaat omdat er iemand is ziekgevallen. Ze hebben snel het uurrooster aangepast en nu sta ik er een hele week op. Heb helaas geen foto kunnen nemen van het uurrooster waar ik in verlof stond.


Kan ik hier iets tegen doen?
Mag ik volgende week gewoon thuisblijven of moet ik toch gaan werken?

Ik heb een email waarin ze mijn mondeling v erlof bevestigen


Alvast bedankt,

Met vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 nov 2019 12:49

U werkgever kan dit weigeren.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 22 nov 2019 13:02

Ik heb een email waarin ze mijn mondeling verlof bevestigen
Zorg dat u die email hebt, met berichtenheaders, en doorstuurt naar uzelf (ttz eigen persoonlijke mailbox thuis)


U brengt uw werkgever uiteraard ASAP op de hoogte dat er een fout is gemaakt bij de werkplanning, want dat u reeds mondeling en per email goedgekeurd verlof had, waarvan u de email bijsluit , of u antwoord daarop - en stuur dat bericht ineens CC: naar uw thuisadres

Reclame

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 nov 2019 13:33

U werkgever kan dit weigeren.
Inderdaad een werkgever kan het verlof weigeren indien noodzakelijk voor de werking bedrijf door ziekte, …
Dus TS is nog niet in verlof, dus kan hij weigeren wegens organisatorische redenen.

Heeft TS zelf ontslag gegeven of heeft hij het gekregen ?
Van belang want indien gekregen verlengt het zijn opzegtermijn met de verlofduur.

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#5 , 22 nov 2019 13:44

Over welk soort "verlof" spreken we (wettelijk verlof, recup, arbeidsduurvermindering)? Want dit kan een enorm verschil maken...
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 22 nov 2019 15:32

U werkgever kan dit weigeren.
Inderdaad een werkgever kan het verlof weigeren indien noodzakelijk voor de werking bedrijf door ziekte, …
Tegenover werknemer die vertrekt, is zoiets eerder pestgedrag

Bovendien dient de werkgever de werknemer de kans te geven zijn vakantie op te nemen

Zoals Gandalf al stelt: van belang wélk soort verlof dit is
Vaak houdt men om deze reden net de wettelijke verlofdagen voor laatst: moeten opgenomen worden ...

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 22 nov 2019 16:25

wel in het belang van de onderneming, afgewogen uiteraard tegenover de belangen van de werknemer, een verlofaanvraag kan weigeren of zelfs intrekken.

De werknemer die het uitdrukkelijk verbod van de werkgever naast zich neerlegt, maakt zich schuldig aan weerspannigheid.

hier zal in geval van discussie de rechtbank in kort geding het laatste woord hebben.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#8 , 22 nov 2019 16:47

TS zou eerst moeten duidelijk maken of het gekregen of gegeven ontslag is.
En alle soorten verlof moeten voor einde jaar opgenomen worden. Indien in zijn geval uitbetaald worden.
Heeft hij al een nieuwe werkgever ? Is van belang indien hij ontslag gekregen heeft, de opzegperiode verlengd met die 2 weken verlof.
Topic bevat te weinig gegevens om een volledig correcte inschatting te maken.
En wanneer is einddatum opzeg : nu vrijdag zegt hij ik zit in de laatste 2 weken. Wanneer deze week al of vanaf maandag ? Indien deze week al = 1 week te gaan. What's the problem TS ?

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#9 , 22 nov 2019 23:19


Ik heb een email van de werkgever waarin ze bevestigen dat mijn aanvraag voor verlof is goedgekeurd.
u kan zich beroepen op art 1134 bw van 21 maart 1804
Art. 1134. Alle overeenkomsten die wettig zijn aangegaan, strekken degenen die deze hebben aangegaan, tot wet.
Zij kunnen niet herroepen worden dan met hun wederzijdse toestemming of op de gronden door de wet erkend.
Zij moeten te goeder trouw worden ten uitvoer gebracht.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#10 , 25 nov 2019 09:26

wel in het belang van de onderneming, afgewogen uiteraard tegenover de belangen van de werknemer, een verlofaanvraag kan weigeren of zelfs intrekken.
Met dat verschil dat toegezegd wettelijk verlof (waarbij er van uitgegaan wordt dat de kans groot is dat de werknemer daar ondertussen een betaalde vakantie ingeboekt heeft) véél moeilijker in te trekken is, dan toegezegde recup. De arbeidsrechtbank zal over intrekken van wettelijk verlof bijna zeker de kant van de werknemer kiezen, terwijl het bij recup een dubbeltje op zijn kant kan zijn (afhankelijk van de reden die de werkgever opgeeft voor intrekken van het verlof). Vandaar de (nog steeds onbeantwoorde) vraag over welk verlof we het hier hebben...
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Terug naar “Andere”