Vakantie dagen

JerPink
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Vakantie dagen

#1 , 17 nov 2019 22:48

Hallo,

Aangezien dat ik op progressieve te werk gesteld ben, werk ik dus maar drie dagen in de week begonnen vanaf 4 september 2019 na een jaar zieke verlof, Maar nu kwam mijn werkgever midden oktober met de mededeling dat ik nog 15 verlof dagen heb staan. Nu ik heb daarvan al 3 dagen van op genomen en moet ik nu nog twaalf dagen opnemen. Die twaalf dagen heb ik ze verdeeld in 5 halve dagen, 7 volledige dagen ik heb er nog 3,5 dagen over en aangezien dat ik op invaliditeit sta 2 dagen per werkweek. Vind ik wel veel om heel de maand december op te nemen aan gezien dat ik financieel niet aan kan, om dat ik een arbeiders statuut heb en wordt enkel betaalt door RJV.

Mijn vraag is kan ik mijn verlof een deel mee overdragen naar volgend jaar of een paar dagen kwijt scholden en of dat ik een overbrugging (vervroegd) kan krijgen de vakantie geld.

Groeten Jeroen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 nov 2019 09:17

vakantiedagen is niet overdraagbaar naar volgend jaar .

Als u een goede band heeft met je werkgever, vraag gewoon om ze niet te moeten opnemen, voor u geen probleem daar mee en voor je werkgever, als u GEEN KLACHT neerlegt is dit voor hem ook GEEN PROBLEEM !!

En iedereen tevreden .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JerPink
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 nov 2019 09:41

Hallo,

Bedankt voor uw antwoord, het is inderdaad niet de bedoeling om klacht in te dienen enkel wou ik inderdaad informatie zoeken.

Groeten Jeroen

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 nov 2019 10:22

Hallo,

Bedankt voor uw antwoord, het is inderdaad niet de bedoeling om klacht in te dienen enkel wou ik inderdaad informatie zoeken.

Groeten Jeroen
Praat er over met je werkgever !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 18 nov 2019 14:47

Vakantiedagen moeten opgenomen worden

Zolang men voltijds aan het werk is op einde vh jaar , zal daar weinig of niet op gecontroleerd worden

Maar wie een (bijkomende) uitkering krijgt, zal die verliezen voor niet opgenomen vakantiedagen.
Daar en dan is er wel controle.
Die dagen zijn immers reeds betaald door de RJV, en de overheid gaat ze niet nogmaals betalen ...

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 nov 2019 22:48



Aangezien dat ik op progressieve te werk gesteld ben, werk ik dus maar drie dagen in de week begonnen vanaf 4 september 2019 na een jaar zieke verlof, Maar nu kwam mijn werkgever midden oktober met de mededeling dat ik nog 15 verlof dagen heb staan. Nu ik heb daarvan al 3 dagen van op genomen en moet ik nu nog twaalf dagen opnemen. .
als je geen ambtenaar bent, hebt u nog maximum 9 dagen verlof staan
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#7 , 18 nov 2019 23:01

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

JerPink
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#8 , 30 nov 2019 20:22

bedank ik ben voldoende ge informeert

Terug naar “Andere”