Ziekte tijdens opzegtermijn

Mmmee123
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Ziekte tijdens opzegtermijn

#1 , 14 nov 2019 15:34

Ik ben op 22/9 ontslagen door mijn werkgever en had een opzegtermijn tot en met 10/11, door verlof nog op te nemen is deze opzegtermijn verlengd tot volgende dinsdag (19/11). Nu ben ik sinds deze week afwezig door ziekte (gewettigd) en dit tot na mijn einde van de opzegtermijn. Omdat ik eigenlijk zo snel mogelijk van mijn huidige werkgever weg wil en op zoek naar een nieuwe job, vroeg ik me af of ik hun mag en kan voorstellen om mijn opzegtermijn te beëindigen. Volgens mij speelt dit ergens ook wel in het voordeel van de werkgever aangezien deze mij dan geen gewaarborgd loon meer hoeft uit te betalen en moet wachten tot ik terug aan het werk kan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 14 nov 2019 16:03

Ziekte verlengt je opzegtermijn indien opzeg gegeven werd door werkgever

Vergeet je sollicitatieverlof niet op te nemen
(2 halve dagen/week ; mogelijk als 1 volle dag op te nemen ; kan je NIET opsparen, dus élke week opnemen, of je bent ze kwijt)


Geen tegenopzeg geven, noch zelf voorstellen om de opzegtermijn te beëndigen als je geen ander werk hebt :!:
Die week meer zal nu ook het einde van de wereld niet meer zijn zeker ?

Mmmee123
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 nov 2019 16:13

Bedankt voor je reactie. Maar aangezien ik nu al 2 weken ziekteverlof heb gekregen wordt mijn opzeg dus met 2 weken verlengd. Belangrijk om te vermelden is misschien dat reden van mijn ziekte deels bij werkgever ligt (nakende burn out). Ik ben echt niet iemand die zich snel gewonnen geeft maar ik zie het dus echt niet zitten om dan toch nog 2 weken of meer voor mijn huidige werkgever te werken. Ik ben al erg flexibel geweest doorheen mijn functie daar

Reclame

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 nov 2019 16:29

U zal toch op uw tanden moeten bijten, zoals Inazuma zegt.
U gaat uw werkloosheidsuitkering toch niet op de helling zetten ?
Laat de actie over aan de werkgever. Niets tekenen of zelf ondernemen. Enkel zien dat u in orde bent met
uw ziekteafwezigheid.

Mmmee123
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 nov 2019 16:45

Bedankt voor je reactie. Natuurlijk is het niet mijn bedoeling om zelf mijn opzeg te beëindigen en mijn uitkering mis te lopen. Ik vroeg me gewoon af of ik in gesprek kon gaan met mijn werkgever en dat zij zonder problemen mijn opzeg zouden kunnen beëindigen daar ik enige tijd afwezig zal zijn.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 nov 2019 16:57

Toch oppassen want normaal moet de werkgever u dan uitbetalen. Indien hij een overeenkomst met u maakt om de opzeg zo te beëindigen; denk ik dat u in de moeilijkheden raakt met de RVA/VDAB achteraf indien u niet onmiddellijk na uw ziekteperiode kunt elders werken. En u zo uitbetalen kan maar veel twijfels ??

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#7 , 14 nov 2019 20:40

en had een opzegtermijn tot en met 10/11,
staat dit letterlijk zo in de kennisgave?

als je een onderling akkoord voorstelt verlies je mogelijk uw eindejaarspremie
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Mmmee123
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#8 , 14 nov 2019 23:22

en had een opzegtermijn tot en met 10/11,
staat dit letterlijk zo in de kennisgave?

als je een onderling akkoord voorstelt verlies je mogelijk uw eindejaarspremie
Dit staat zo in mijn opzegbrief ja, tot 10/11. Enkel door verlof is mijn opzegtermijn verlengd met 2 weken die ik nu afwezig ben door ziekte. Maar als mijn werkgever de opzegtermijn beëindigt verlies ik toch niets ? Of zie ik iets over het hoofd?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 15 nov 2019 08:41

als je een onderling akkoord voorstelt verlies je mogelijk uw eindejaarspremie
[/quote]

Dit staat zo in mijn opzegbrief ja, tot 10/11. Enkel door verlof is mijn opzegtermijn verlengd met 2 weken die ik nu afwezig ben door ziekte. Maar als mijn werkgever de opzegtermijn beëindigt verlies ik toch niets ? Of zie ik iets over het hoofd?

[/quote]
Als u een onderling akkoord voorstelt dan bent u die het ontslag geeft, en dit met alle gevolgen van dien .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Mmmee123
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#10 , 15 nov 2019 09:00

als je een onderling akkoord voorstelt verlies je mogelijk uw eindejaarspremie
Dit staat zo in mijn opzegbrief ja, tot 10/11. Enkel door verlof is mijn opzegtermijn verlengd met 2 weken die ik nu afwezig ben door ziekte. Maar als mijn werkgever de opzegtermijn beëindigt verlies ik toch niets ? Of zie ik iets over het hoofd?

[/quote]
Als u een onderling akkoord voorstelt dan bent u die het ontslag geeft, en dit met alle gevolgen van dien .
[/quote]
Met die reden ben ik ook niet van plan om zelf de opzeg te beëindigen of onderling te beëindigen. Ik zie wel of mijn werkgever beslist om de opzeg blijven te verlengen of te beëindigen

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#11 , 15 nov 2019 11:07

TS de vorige reacties van de leden zijn voor u nuttig. U spreekt over burn out : dus ziek blijven want een burn out verdwijnt niet op een week. U zoekt ander werk, dus u kunt daar toch ook niet zo maar beginnen met een burn out. De actie aan de werkgever over laten en absoluut niets tekenen. Geef zijn ontslag of geschriften zonder uw handtekening aan de vakbond.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#12 , 15 nov 2019 11:43

en had een opzegtermijn tot en met 10/11,
staat dit letterlijk zo in de kennisgave?

als je een onderling akkoord voorstelt verlies je mogelijk uw eindejaarspremie
Dit staat zo in mijn opzegbrief ja, tot 10/11.
als u na 10/11 niet meer bent gaan werken, ga dan naar uw vakbond en laat hun een verbrekingsvergoeding eisen voor de resterende periode van de opzeggingstermijn. u bent dan vrij om bij de nieuwe werkgever te beginnen.

de kennisgave moet het begin en de duur van de opzeggingstermijn vermelden, als uw werkgever daar een einddatum op plakt is dit voor zijn rekening
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#13 , 15 nov 2019 11:49

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#14 , 15 nov 2019 15:50

staat daar ook duidelijk in vermeld
"Als de einddatum in het geschrift aangeduid werd, moet voor deze dagen van verlenging verplicht een verbrekingsvergoeding betaald worden."
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#15 , 15 nov 2019 16:48

De reden, de verwijzing in mijn topic is gewoon om een duidelijke uitleg te geven over de vragen die TS zich stelt, is helemaal geen antwoord of reactie op uw antwoord..... :) :) :)
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Andere”