Aangetekend schrijven van het werk

Genb89
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aangetekend schrijven van het werk

#1 , 25 okt 2019 01:03

Hallo,

Ik heb vandaag een aangetekende zending ontvangen van mijn werk.
Ik zou ongepast gedrag vertonen, pestgedrag vertonen...
Ze hebben mij nooit voordien er over aangesproken. Ik heb hen de vraag gesteld , hoe kan ik mezelf verbeteren en wat kan ik veranderen om geen waarschuwing meer te krijgen.
Ook heb ik gevraagd wat het pesten juist inhoud. Ik heb zelf een pagina tegen pesten op sociale media en vind het dus enorm raar.

Mogen zij zo maar een aangetekend schrijven neerleggen zonder mij te verwittigen.
Plus moeten zij concrete voorbeelden van de situatie uitleggen mondeling of schriftelijk?

Met vriendelijke groet

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 okt 2019 08:42

Iedereen mag een aangetekend schrijven naar eender wie; het feit dat dit aangetekend is duidt louter op het feit dat men wil kunnen aantonen (lees: bewijzen) dat men u die brief gestuurd heeft.

U zal zelf moeten kijken of het schrijven in kwestie 'gewoon' een aangetekend schrijven is of dat ze toepassing maken van één of andere sanctie - dit is steeds voorzien in het arbeidsreglement (schriftelijke waarschuwing, berisping, bevestiging van gesprek).

Buiten het juridische om, duiden die zaken - naar mijn ervaring althans - vaak op dossieropbouw.

Stel uzelf de vraag of u zich al dan niet kan herkennen in die kritiek en ga eens kritisch voor de spiegel staan. Voor ons is het natuurlijk onmogelijk om daarover iets te vertellen.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Reclame

Terug naar “Andere”