Stopzetting erkenning arbeidsongeschiktheid door voorafbestaande toestand

EFG
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Stopzetting erkenning arbeidsongeschiktheid door voorafbestaande toestand

#1 , 12 okt 2019 15:25

Gedurende 10 maanden was ik erkend arbeidsongeschikt door de adviserend arts van het ziekenfonds. Recent werd hieraan een einde gesteld omwille van een voorafbestaande toestand met tot nu onvoldoende bewezen verdienvermogen. Op het moment van deze beslissing was ik terug aan het werk in een progressieve werkhervatting in een andere functie.

Naar mijn aanvoelen en deze van mijn psycholoog is deze beslissing onterecht, maar ik betwijfel of het nuttig en haalbaar is beroep aan te tekenen tegen deze beslissing. Ik heb een zeer lichte vorm van autisme en mijn psychische decompensatie (burn-out) wordt hierin gekaderd door de adviserend arts. Hierdoor heb ik volgens haar geen recht op een ziekte-uitkering. In mijn nadeel spreekt dat ik slechts een beperkte tijd (aantal maanden) aan het werk was na een masteropleiding.

Ik ben vooral benieuwd naar wat de gevolgen zouden zijn bij een herval indien ik nu geen beroep zou aantekenen? Ik neem aan dat ik op zo'n moment een weigering tot erkenning van arbeidsongeschiktheid zou ontvangen. Zou ik op zo'n moment dan alsnog beroep kunnen aantekenen? Of heb ik dan aanvaard dat er sprake is van een voorafbestaande toestand?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding