Beste
Een aantal maanden geleden kreeg ik hier de raad op zoek te gaan naar een nieuwe job.
Dit heb ik omwille van een aantal redenen, niet gedaan.
Ik weiger namelijk toe te geven aan dit machtsmisbruik. Bovendien doe ik de job heel graag en trok dat me erdoor om toch niet op te geven, tot nu...
Ik kreeg deze week een aangetekende zending waarin de baas me eigenlijk volledig gelijk maakt met de grond, ik verantwoordelijk zou zijn voor slechte omzetcijfers, ik de ene fout na de andere bega en ga zo maar door
Eigenlijk is het gewoon het tegenovergestelde, dankzij mij (en die zouden bereid zijn te getuigen mocht het ooit ergens nodig zijn) zijn er net klanten die blijven.
Sedert een paar jaar werden mij systematisch verantwoordelijkheden afgenomen mag ik geen enkel initiatief nemen en ben totaal niet meer betrokken bij financiele handelingen, terwijl ik tot 2017 zo goed als volledig verantwoordelijk was voor de totaaldossiers. En daar destijds ook nooit enige klacht geweest is.
Ik kan geen beroep doen op ‘werkinhoud eenzijdig veranderen’ want cao is niet duidelijk en contract ook niet.
Volgens de baas wilde ze me op de verschillende afdelingen laten ‘proberen’ (sinds 2017) maar is het overal hetzelfde terwijl ik in werkelijkheid noodgedwongen (door tweede burn out van de collega op die afdeling) die volledige afdeling op mij ‘gegooid’ kreeg! Met succes, niets als goede retour van de klanten...
Ik weet niet als de situatie duidelijk is maar wat ik eigenlijk wil vragen is wat ik wel en niet mag vermelden in mijn antwoord op de baas zijn schrijven. Mag ik verwijzen naar de lelijke opmerkingen op uiterlijk die ik constant krijg? Mag ik verwijzen naar de 23 werknemers die de revue passeerden op een paar jaar tijd? (Klein bedrijf met ongeveer 6 werknemers) Mag ik verwijzen naar fouten van de baas?!
Dit is hun manier van mensen te laten opstappen en ik weiger hiermee in te stemmen!
Als hun niet tevreden meer zijn met mij, is het aan hun om mij af te danken en niet omgekeerd.
Op ons bedrijf is het vooral (naar mijn gevoel) een kwestie van jaloezie.
Jaloezie dat klanten naar de werknemers vragen en complimentjes/bedankjes geven als naar de baas.
Hoe liever de klanten je hebben des te erger de baas tegen je doet.
Alvast bedankt voor het lezen en hopelijk nuttige info voor mij
Mvg