Bedrijfswagen niet op loonbrief

Rik123
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Bedrijfswagen niet op loonbrief

#1 , 08 okt 2019 10:39

Ik heb een bedrijfswagen ( zowel privé als beroepsgebruik), maar hier staat niks van vermeld op mijn loonbrief. Gsm en internetabonnement wel, maar auto niet. Wat zijn de gevolgen voor mij als ik hier niks van vertel omdat ze het misschien vergeten door te geven zijn ?
Alvast bedankt !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 08 okt 2019 11:10

Zal je meer dan waarschijnlijk ineens een grotere som moeten betalen

Sirkii
Berichten: 5414

#3 , 08 okt 2019 12:19

Best even melden aan de personeelsdienst. Je VAA zal er hoedanook vroeg of laat aankomen. Uw Voordeel Alle Aard valt best mee : bv Audi,A6 2l tdi in de hoogste belastingsschijf Zal zo n 60-70€ belasting per maand zijn. Kleinere auto s minder.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 08 okt 2019 12:33

Waarschijnlijk staat die auto ingeschreven als poolwagen van de firma.
Hebt u ooit iets ondertekend waarin staat dat u een bedrijfswagen ( in de betekenis van salariswagen)
hebt?
Wat staat er in uw arbeidscontract?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Sirkii
Berichten: 5414

#5 , 08 okt 2019 12:47

Zodra er (onbeperkt) privégebruik is is VAA te betalen. Zelfs voor servicewagens met firmalogo op.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 08 okt 2019 12:53

Uiteraard, maar blijkbaar is het zo niet administratief geregeld en is het een poolauto.
TS kan wel tegen de lamp lopen tijdens weekend als dit begint op te vallen of door afgunstige verraden.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Rik123
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#7 , 08 okt 2019 13:10

In contract staat wagen voor privé en beroepsgebruik alsook tankkaart voor beiden. Geen reclame op wagen. Ik heb de wagen nu al meer dan een half jaar en nooit is er Iers vermeld op mijn loonbrief en bij collega’s wel.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#8 , 08 okt 2019 13:12

Dan klopt er echt iets niet.
Maar zolang je nog geen belastingaangifte hebt gedaan waarin dit VAA diende te worden vermeld hebt u m.i. (nog) niets verkeerd gedaan.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Andere”