Afspraak gemist met expert voor inlevering wagen

Omnipresent
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Afspraak gemist met expert voor inlevering wagen

#1 , 04 okt 2019 15:41

Hallo,

In het kort: ik had vanochtend een afspraak met de expert voor het inleveren van mijn bedrijfswagen aan het einde van mijn opzegperiode. Echter door de zondvloed vanochtend en daaruit voortvloeiende file heb ik de afspraak gemist (20m te laat op een dagelijkse woon-werk verplaatsing van 1u30m), nu wil mijn werkgever de kosten voor de gemiste afspraak op mij verhalen door deze in te houden op mijn uitbetaling bij uitdiensttreding. Mag dat zomaar? Naar mijn mening spreken we hier over overmacht en tref ik geen schuld.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 okt 2019 15:53

Sorry maar zo iets begrijp ik niet, dit zal misschien aan mij liggen zeker !

Het is ook zeker niet de schuld van je werkgever.

Ik denk dat hij dit recht heeft om u de kosten te laten betalen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 04 okt 2019 16:32

Was die expert speciaal naar die plaats gekomen om enkel uw wagen te ontvangen? Wat was er mis om even een telefoontje te geven naar die expert om te zeggen dat je later zou zijn?

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 okt 2019 17:39

Ik denk dat hij dit recht heeft om u de kosten te laten betalen !
op welke wettelijke basis?
Laatst gewijzigd door de reden op 04 okt 2019 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 okt 2019 17:56

Was die expert speciaal naar die plaats gekomen om enkel uw wagen te ontvangen? Wat was er mis om even een telefoontje te geven naar die expert om te zeggen dat je later zou zijn?
op basis van welke wet is een werknemer verplicht te telefoneren met een expert?

als er geen sanctie is voorzien en geen structurele file, geef mij de wettelijke basis maar eens dat werkgever dit mag inhouden van het loon, gelet op art 18 wet 3/7/1978
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 04 okt 2019 18:14

Van een loon mag hij niks inhouden, want loon is wettelijk beschermt. buiten wettelijke bepalingen .

maar hij kan wel de kosten presenteren en vragen om dit te betalen , betaalt hij deze kosten niet, dan kan de werkgever dit voor de recht bank brengen.

Een werknemer die schade berokkent moet die schade betalen als dit zijn schuld is, en hier is dit zijn schuld.

Maar als hij het wel afhoud wat dan ???

Wat ga je dan doen ???

Vakbond ? en we zijn vertrokken !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 04 okt 2019 19:59


op basis van welke wet is een werknemer verplicht te telefoneren met een expert?

Is gewoon een akte van beleefdheid dat men verwittigd als men te laat komt.
Maar blijkbaar is dat in de huidige samenleving niet meer van belang. Even stoppen aan de kant van de weg en een telefoontje van minder dan 1 minuut en de excuses voor het laat komen. Het niet te doen heeft de huidige gevolgen

Omnipresent
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#8 , 04 okt 2019 22:20

Voor de volledigheid, ik had geen persoonlijk telefoonnummer van de betreffende expert maar heb wel het kantoor op de hoogte gebracht die op hun beurt de expert hebben ingelicht. Ik heb in totaal 2 maal gebeld, de laatste keer om te melden dat ik over 5m zou arriveren maar toen ik aankwam was hij al vertrokken.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#9 , 04 okt 2019 23:07



Een werknemer die schade berokkent moet die schade betalen als dit zijn schuld is,

enkel bij zware fout of eerder gewoonlijk dan toevallig
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Andere”