Situatie met collega

Jason33
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Situatie met collega

#1 , 01 okt 2019 19:05

Dag iedereen
Ik heb een nieuwe functie als team leader, we hebben een heel fijne groep en alles verloopt prima, het enige probleem is dat ik onlangs een van mijn collega's heb zien stelen van goederen, hij kwam dadelijk naar me toe en zei dat het niet zijn bedoeling was en het naderhand zou kopen.. en heeft alles direct terug gelegd. Normaal Zou ik dit dadelijk moeten rapporteren, maar weet niet wat te doen, ik heb hem wel duidelijk gemaakt dat dit absoluut niet kan en hem onder druk gezet dat ik het kan gaan melden bij de baas

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 okt 2019 19:49

hij heeft het niet gestolen , en hij kon nog steeds dit melden dat hij dit ging kopen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jason33
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 okt 2019 21:42

Ik heb het hem in zijn wagen zien zetten tijdens de werkuren en hem ermee geconfronteerd en hij zegt dat het dom was en het beter eerst had kunnen vragen.. dat is volgens mij toch met de verkeerde bedoeling, maar nu weet ik niet of ik dit aan de baas moet melden of gewoon moet laten voor wat het is

Reclame

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#4 , 01 okt 2019 21:45

Ik heb het hem in zijn wagen zien zetten tijdens de werkuren en hem ermee geconfronteerd en hij zegt dat het dom was en het beter eerst had kunnen vragen.. dat is volgens mij toch met de verkeerde bedoeling, maar nu weet ik niet of ik dit aan de baas moet melden of gewoon moet laten voor wat het is
de vraag is eerder kan u dat ook bewijzen?

als u dat meld zonder enig bewijs zit gij met het grootste probleem . . .

Jason33
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 okt 2019 07:38

Ik heb het met mijn gsm kunnen opnemen in een gesprek waar hij alles uitlegt en toegeeft dat het dom was .. maar dat mag niet gebruikt worden neem ik aan ?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 02 okt 2019 09:46

zei dat het niet zijn bedoeling was en het naderhand zou kopen.. en heeft alles direct terug gelegd.
Bizar, om iets dat hij wou kopen/betalen, dan direct terug te leggen als iemand dat gezien heeft :roll:

Ik zou dan net verwachten dat men het meteen gaat regelen om dat te kopen/betalen via de gebruikelijke manier op jullie werk.


Normale manier is uiteraard eerst toelating / betalen, dan inladen ...

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 02 okt 2019 09:47

Dit mag gebruikt worden !

maar wat profijt heeft u ervan, een onmiddellijke afdanking kan al niet omdat dit onmiddellijk moet gebeuren volgens de geijkte procedure !

En jij gaat daar nog moeten mee verder werken !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#8 , 02 okt 2019 12:02

Waarom zou ontslag om dringende reden niet meer kunnen? Als "onlangs" minder dan drie dagen geleden is, kan dit nog perfect. En zelfs als de feiten langer geleden zijn: de termijn van 3 dagen begint pas te lopen vanaf het moment dat de feiten BEKEND zijn bij de persoon die over het ontslag beslist (en dit is niet de topic starter, als ik op zijn verhaal mag afgaan, maar eerder zijn baas of nog iemand hoger in rangorde). De feiten zelf kunnen dus gerust langer geleden zijn...

In principe moet de topic starter aan zijn baas melden wat hij gezien / gehoord heeft (eventueel opgenomen gesprek laten horen aan de baas). De baas kan dan beslissen wat er moet mee gebeuren. Als de collega effectief nog zou stelen in de toekomst en de baas van de topic starter komt te weten dat een vorige "poging" door de topic starter in de doofpot gestoken werd, kan dit gevolgen hebben.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 02 okt 2019 12:59

@WizardGandalf
juist !!

dient te verbreken binnen een (eerste) termijn van 3 werkdagen die begint te lopen de dag volgend op de dag waarop de gepleegde feiten bekend zijn
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38596

#10 , 10 okt 2019 21:45

Is diefstal en voltrokken.
Dus aangifte doen (politie en werkgever)

Terug naar “Andere”