Goedemorgen
Even een korte situatieschets: Ik werk sinds 2013 progressief. Ik werk dus 50% van een fulltime en dit tot op heden bij dezelfde werkgever. Ik sta nu dus op 'invaliditeit' (66%) en werk ook progressief.
Mijn vraag betreft vakantiedagen. Tot vorig jaar kreeg ik zoals alle andere werknemers 24 dagen verlof (omgerekend in uren naar verhouding van mijn tewerkstelling in een 6-dagenweek).
Ik ben af en toe korte periodes thuis geweest (operatie, etc). Ik weet dat ik dan geen gewaarborgd loon krijg, maar vanaf dag 1 een ziekteuitkering. Nu werden deze dagen door de personeelsdienst altijd als gelijkgesteld beschouwd. Echter, dit jaar werd me plots meegedeeld dat ik volgend jaar voor de periodes dat ik ziek thuis zat, geen verlof meer zou opbouwen (dus niet gelijkgesteld). Op mijn vraag waarom dit veranderd werd, werd mij gezegd dat ik op invaliditeit sta (wat als zo is sinds begin ik daar werkte) en dat ze dat al die jaren gewoon door de vingers hebben gezien, maar vanaf volgend jaar niet meer. Ik begrijp hun redenering niet zo goed en vroeg mij tevens af of dat 'zomaar' kan.
Is er iemand die mij hierop een sluitend antwoord kan geven?
En indien wel; heb ik recht op aanvullend europees verlof (gezien als men deze regel nu wel hanteert ik aan 16 vakantiedagen kom volgend jaar)?
Alvast bedankt