Nieuwe verantwoordelijkheden

chacha
Topic Starter
Berichten: 64

Nieuwe verantwoordelijkheden

#1 , 26 aug 2019 14:44

Ik ben DBA sinds 4 jaar. Voor de overgang naar deze functie kreeg ik een graad bij doch geen extra loon.
Nu gaat een persoon met een hogere graad (en loon) weg. Die had senior taken zoals beheer van (ingewikkelde) beveiliging.
Nu willen ze deze (en andere) taken aan mij opleggen. Zonder verhoging van graad of loon.
Kan dat ? Als ik dat weiger, is dat dan een dringende reden voor ontslag ?

Het is een vrij stresserende taak. Dweilen met de kraan open. Kan ik vermijden van stress aanhalen om deze taak te weigeren (heb nl Tinnitus) ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 aug 2019 18:08

(heb nl Tinnitus) ?
heb je dit al geprobeerd? https://www.youtube.com/watch?v=2yDCox-qKbk

zolang u de nieuwe functie niet aanvaard, is werkgever (theoretisch) verplicht te doen arbeiden zoals is overeengekomen
wet 3/7/1978
Art. 20. De werkgever is verplicht :
1° de werknemer te doen arbeiden op de wijze, tijd en plaats zoals is overeengekomen................

Art. 25. Het beding waarbij de werkgever zich het recht voorbehoudt om de voorwaarden van de overeenkomst eenzijdig te wijzigen is nietig.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

PetiPlush
Berichten: 22

#3 , 02 sep 2019 10:57

(heb nl Tinnitus) ?
heb je dit al geprobeerd? https://www.youtube.com/watch?v=2yDCox-qKbk

zolang u de nieuwe functie niet aanvaard, is werkgever (theoretisch) verplicht te doen arbeiden zoals is overeengekomen
wet 3/7/1978
Art. 20. De werkgever is verplicht :
1° de werknemer te doen arbeiden op de wijze, tijd en plaats zoals is overeengekomen................

Art. 25. Het beding waarbij de werkgever zich het recht voorbehoudt om de voorwaarden van de overeenkomst eenzijdig te wijzigen is nietig.
Volgens mij krijgt TP geen 'nieuwe functie' maar taken uit een andere functie in zijn/haar functie extra toegeschoven.

Reclame

Terug naar “Andere”