0 uren contract

Rob1234
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

0 uren contract

#1 , 22 aug 2019 14:19

Bestaat er in de transport sector een 0 uren contract ? Het gaat om een werkweek van 4 dagen flexibel inzetbaar. In feite is dit ook wat ik zoek, ik wil namelijk zelf ook nergens aan vast zitten.
Nu als ik dit wil doen moet ik me laten inschrijven bij een interim kantoor, maar daar zit je weer aan bepaalde regels gebonden. Ik wil dit eigenlijk niet zo’n 0 uren contract zou de oplossing zijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 aug 2019 14:50

Dus een contract op afroep zoals men in de horeca doet ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12813

#3 , 22 aug 2019 14:57

Ik dacht dat alle 0-uren contracten illegaal waren in BE.

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 aug 2019 15:44

http://www.europarl.europa.eu/news/nl/h ... andigheden

In België spreekt men eerder van oproepcontracten. De term nul-uren-contracten wordt meer in Nederland gebruikt.

De flexibele tewerkstelling wordt in Nederland meer aan banden gelegd in de wetgeving WAB Wet arbeidsmarkt in balans van kracht vanaf 01.01.2020.

U kan uw vraag best voorleggen aan de RSZ.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 aug 2019 16:24

Ik dacht dat alle 0-uren contracten illegaal waren in BE.
Dit is ook zo, maar in de horeca is dit mondeling, als men een bus met toeristen binnen krijgt roep men een extra of student op, dus op afroep.

En ieder horeca zaak heeft 200 dagen per jaar dat ze daar op een EXTRA een beroep kunnen op doen.

En deze extra's hebben elk 50 dagen per jaar dat ze dit kunnen doen , met een beperking van maximum 2 dagen na elkaar .
.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”