wisselende verlofregeling

Minnep1980
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

wisselende verlofregeling

#1 , 20 aug 2019 12:13

Goedemiddag,

Op de firma waar ik werk krijgen wij elk jaar een verlofkalender. Hierop stond dan het groot verlof, wanneer de inhaalrust werd ingepland, betaalde feestdagen etc.
Enkele jaren terug heeft de directie beslist dat bepaalde afdelingen echter een permanentiedienst moeten doen (een persoon moet dus altijd aanwezig zijn). Op zich niet zo'n groot probleem behalve dan dat er jaarlijks weer herzieningen gebeuren. Het ene jaar mag hoeft men op brugdagen geen permanentie te voorzien, het andere jaar plots weer wel. Het ene jaar heeft men vrij op 2de kerstdag, het andere jaar moet men op tweede kerstdag komen werken maar dan heeft men op 24 december vrij. Om het jaar daarop dan weer te veranderen zodat we op 24/12 en 26/12 moeten komen werken.

Ik wil gerust flexibel zijn maar kan men zomaar elk jaar "de regels" eenzijdig veranderen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 aug 2019 23:54

Ik wil gerust flexibel zijn maar kan men zomaar elk jaar "de regels" eenzijdig veranderen.
waarin zijn deze regels vastgelegd?

de belangen van het bedrijf primeren op de individuele belangen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 aug 2019 08:37

Als je dit ver op voorhand weet is daar toch geen probleem mee.

Er zijn sectoren dat men maar 4 a 6 weken op voorhand weet wanneer met op weekend moet werken, of weet als men den vroegen heeft of den laten, kerst en nieuwjaar maximum 2 maanden op voorhand, en in die sectoren word weinig er over gekibbeld..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”