Collectieve sluiting voor pas afgestudeerden

ProUS852
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Collectieve sluiting voor pas afgestudeerden

#1 , 18 aug 2019 12:54

Hallo iedereen

Ik ben pas afgestudeerd, ik voldoe aan de voorwaarde om volgend jaar recht te hebben op jeugdvakantie.

Maar het bedrijf was deze vrijdag collectief gesloten (brugdag), en zal tijdens kerstmis ook een volle week collectief sluiten. Heb ik nu recht op een werkloosheidsuitkering of niet? Ik heb mijn beroepsinschakelingstijd van 1 jaar nog niet gelopen omdat ik pas ben afgestudeerd en direct een contract van onbepaalde duur heb gekregen.

Ik werk als bediende in een kantoor met een bachelor diploma.

Ik ben 2 weken geleden begonnen, ik werk in een 40 urenweek dus ik kan enkele ADV dagen inzetten maar ik kom 2-3 dagen tekort (inclusief deze vrijdag die ik niet heb kunnen dekken met ADV).

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 aug 2019 15:42



Ik ben pas afgestudeerd, ik voldoe aan de voorwaarde om volgend jaar recht te hebben op jeugdvakantie.

Maar het bedrijf was deze vrijdag collectief gesloten (brugdag), en zal tijdens kerstmis ook een volle week collectief sluiten. Heb ik nu recht op een werkloosheidsuitkering of niet?
op een week betaald verlof
kb 28 juni 1971
HOOFDSTUK IIIbis. [1 De aanvullende vakantie aan het begin of bij de hervatting van de activiteit]1
----------