permanentie over de middag

Vely
Topic Starter
Berichten: 72

permanentie over de middag

#1 , 24 jul 2019 12:45

Ik krijg tegenstrijdige berichten van mijn werkgever, daarom post ik mijn vraag hier eens:
Sinds 01/01/2019 zijn we samengevoegd met 2 andere bedrijven. iedereen heeft nog zijn eigen statuut behouden.
Zo heb ik 45 minuten pauze en "nieuwe" collega's slechts 30 minuten.
Wel werd vanaf 05/2019 het arbeidsregelement aangepast dat de middagpauze slechts 30 minuten niet meer is.
Mijn individuele uurrooster werd niet aangepast. Er is voorzien dat ik pauze neem van 12u tot 12u45.
We hebben semi-glijdende uren: "De wekelijkse arbeidsduur dient in ieder geval wekelijks gerespecteerd te worden. De eventueel overgedragen arbeidsduur moet binnen dezelfde kalenderweek gecompenseerd worden, en dit binnen de grenzen van de glijtijden."
Glijtijd ’s morgens : 07:30-09:00
Stamtijd voormiddag: 09:00-11:30
Middagpauze: (Minimum) 30 minuten (onbetaald), met mogelijkheid om te glijden binnen de in deze tabel vermelde glijtijden.
Stamtijd namiddag: 13:30-16:00
Glijtijd ‘s avonds: 16:00-17:30
Nu wilt de werkgever dat we in beurtrol smiddags, van 12u tot 13u, de telefoon van het onthaal overnemen. (ongeveer 1 keer per maand momenteel - dit kan wijzigen)
Door de stamtijden kan ik slechts 30 minuten pauze nemen als ik smiddags permanentie moet doen.
1. kan de werkgever mijn pauze verplaatsen van tijdstip op deze manier? (ik heb er niets op tegen, maar als ik de vraag stel, wil ik alles weten)
2. Kan de werkgever mijn pauze inkorten van 45 min naar 30 min op deze manier? (en mij verplichten om die 15 minuten via glijtijd te nemen s'ochtends of s'avonds?)
3. Is het mogelijk om met schriftelijke toestemming van de verantwoordelijke mijn kwartiertje toch te nemen in de stamtijd (vb pauze van 13u tot 13u45) (hieromtrent krijg ik tegenstrijdige berichten)
4. mag ik mijn pauze gesplits nemen: vb van 11u45 tot 12u en vanaf 13u tot 13u30 (Dit wens ik niet echt, maar ik wil alle opties kennen)

extra info: Ik werk in PC 335.00.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding