Vraag ivm onwettig afwezig

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

Re: Vraag ivm onwettig afwezig

#16 , 21 jul 2019 10:21

PetiPlush,
Ik twijfel niet aan ingesteldheid en gezondheidstoestand; maar bezie het langs de kant van de werkgever ( beroepsmisvorming ) en over de aangebrachte reacties ( juridisch steekhoudend of niet ).
Onbetaald verlof moet wel met de toestemming van de werkgever, kan zo maar niet op eigen houtje. Ziekteverlof, de werkgever kan u wettelijk controle dokters sturen en dan kunt ge ook niet op verlof. En op collega's rekenen in deze periode, uit ervaring weet ik dat het niet makkelijk zal zijn.

Er zijn in uw geval 2 zaken : u wilt in verlof op de gewijzigde data, en de werkgever zit met de planning ( die reeds geruime tijd zal vastliggen om de continuïteit van het bedrijf te waarborgen ).
En de burn out waar nu naar verwezen wordt ( kan daadwerkelijk zijn ) maar u bent niet in ziekteverlof of heeft geen ziekte attest. Momenteel staat u in de zwakste positie; ook gezien over de periode 2019.

Zoals ik in mijn vorige reactie meldde : een minzaam gesprek met uw werkgever.
Desnoods een beetje op zijn gevoelens inspelen. En zeker de baas niet dreigen met onwettige afwezigheid.

Als men van iemand iets moet bekomen; is de aanpak belangrijk : geen dreigende taal. Oppassen voor ontslag.

Zie ook #2-11-12-13 : geen slechte reacties hoor.

Ik hoop dat uw werkgever een menselijk gelaat heeft ( zoals Lowie zegt ) en hoop veel recuperatie in uw verlof.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Andere”